Mazda

Silniki Mazda MZR Serii Z/L - Silnik 2.0 16V MZR DISI 151/155KM (LF-VD)

23015
Silnik 2.0 16V MZR DISI 151/155KM (LF-VD)

Silniki Mazda MZR Serii Z/L są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik 2.0 MZR DISI o mocy 155KM z momentem obrotowym 193Nm przy 4500obr.min był stosowany od 2010 roku w Mazdzie 3 oraz 6. Konstrukcja silnika technologicznie zaawansowana z wtryskiem paliwa bezpośrednim i rozrządem opartym na łańcuchu. Zadaniem konstruktorów było stworzenie jednostki o dobrych parametrach i wysokiej kulturze pracy. Jednocześnie położono nakład na zmniejszenie spalania oraz zredukowaniu emisji spalin. W opinii użytkowników silnik spisuję się bardzo dobrze, jest cichy i oszczędny a średnie spalanie zamyka się w okolicy 7L. Dynamika auta z tą jednostką jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Mazda 6 do setki potrzebuje niespełna 10.3 sekund !!! Niestety silnik nie jest wolny od wad, zdarzają się poważne usterki elektroniki silnika jak również samego silnika !!! Jednak nie każdy mechanik jest w stanie zdiagnozować usterkę oraz ją naprawić. Wiąże się to z wizytą w wyspecjalizowanym serwisie Mazdy, który nie należy do tanich i trzeba się liczyć z większymi kosztami w razie awarii.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie elektroniki oraz silnika !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuh
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

65%
9%
0%
9%
4%
13%
0%
Suma głosów: 23

Opinie użytkowników

13.11.2020 Mazda 6 GH po lifcie
(9.3)
Opinia: Mam ten samochod prawie od nowosci i nie pamietam tak malo awaryjnego sprzetu. A pare roznych samochodow w zyciu juz mialem. Zmieniam olej co 15-17 tys (Total 5w-30). W trudnych warunkach (gory, upal, dluugie trasy) potrafi wziasc troche oleju. Ale w ASO twierdza ze norma
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Ok ceny czesci zam. przy wlasnorecznym serwisie (olej, filtry. tarcze ham.) itp. Mala awaryjnosc
Wady: moze spalac troche oleju, lubi benzyne , przy wiekszych predkosciach 150km/h i wyzej moze wlaczyc sie *wir* i spalanie nawet do 15l/100km
  • Silnik: 155 MZR DISI
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 180.000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
24.05.2020 Mazda 3
(9.3)
Opinia: Działa bez zarzutu. Świetna dynamika, wysoka kultura pracy. Po 10-ciu latach intensywnej eksploatacji w różnych warunkach (niegarażowany) żadnych usterek czy śladów zużycia. Zmieniać regularnie olej, lać przyzwoite paliwo i... jeździć bez obaw o awarie. Jak ktoś lubi wdepnąć to spalanie potrafi przekroczyć 10 l/100 km,
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: trwałość, bezawaryjność, kultura pracy, dynamika
Wady: dość wysokie spalanie przy dynamicznej jeździe
  • Silnik: 155/MZR DISI
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
21.11.2017 Kamil
(9.3)
Opinia: Zaletą tego silnika jest bardzo wysoka kultura pracy,świetna dynamika oraz elastyczność i spalanie na dobrym poziomie.Silnik z wtryskiem bezpośrednim i łańcuchem rozrządu,awaryjność zerowa,jak na razie nic się nie dzieje.Koszty to wymiany olejów filtrów i tankowanie.Co do spalania średnio 8-9 l ale to przy bardzo dynamicznej
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mazda 6 2.0 16V MZR 155KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 r 180.000 km
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam