Silniki Opel - Silnik 1.4 16V Turbo A14NET

Wyświetleń: 55880
MotoBenzyna

Silniki Opel

stosowane w:

ChevroletOpel

Silnik 1.4 Turbo ecoFlex o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach marki Opel od segmentu B do D takich jak Astra, Mokka, Zafira, Insignia. Takie szerokie zastosowanie było możliwe przez uzyskanie wysokich parametrów silnika. Konstrukcja nowoczesna z bardzo zaawansowaną technologia pozwoliła na stworzenie silnika o niewielkiej pojemności z duża mocą. Kierowcy będą zadowoleni z wysokiej kultury pracy, bardzo dobrej dynamiki i przyzwoitym poziomie spalania. Silnik spełnia normy emisji spalin Euro 6.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • rozrząd na łańcuchu

-Wady

  • wysoki koszt serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu

Moc maksymalna 103 kW (140 KM)4900-6000 obr/min.
Moment maksymalny 200 Nm/1850-4900 obr/min

Średnia (głosów 17):
(6.9)
Trwałość
6.4/10
Utrzymanie
6.9/10
Dynamika
7.4/10
Głosy według opinii użytkowników:107

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 121

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 76

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.7)

Polecam!

INSIGNIA A14.04.2021
Opinia:Insignia 2013 r. Choć auto nie mało waży silnik daje radę. Przejechane 140 tyś. i nic się nie dzieje. Ważne by lać odpowiedni olej. Każdy silnik zalany byle czym prędzej czy później "klęknie". Nigdy nie lałem oleju GM a Valvoline. Wymiana co 15 tyś. Ważny jest też styl jazdy. Jak czytam że wasze auta pracują w firmach i "trzaskają" kilometry to zastanawiam się nad prawdziwością tej opinii. Kto do firmy kupuje auto benzynowe, które ma latać tysiące kilometrów w tydzień? Moje auto użytkuję prywatnie, średnio rocznie 23 tyś. km. Auto duże, wygodne, z dużym bagażnikiem.
Raz wymieniłem cewkę. Oczywistym jest, że korpusy turbo pękały. Wymieniłem turbo z nowym korpusem (specjalnie opracowanym - dla zainteresowanych mogę podać namiary) gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów. Koszt turbo po regeneracji 1100 zł.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:dynamiczny - jak na ciężkie auto
Wady:nie doszukałem się wad mimo że 140 tyś. zrobione.

Odmiana silnika: 140/A14NET

Rocznik: 2013

Przebieg: 136532

Śr. spalanie: 8.6 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Opel Astra J 1,4T 140KM25.02.2021
Opinia:Bardzo pozytywny samochód. Prowadzenie bardzo dobre, trzyma się jak głupi na 17calowych felgach. Silnik bezawaryjny.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Ekonomiczny, elastyczny.
Wady:Troszkę paliwożerny.

Odmiana silnika: 140

Rocznik: 2014

Przebieg: 147820

Śr. spalanie: 8.2 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Astra J Tourer17.12.2020
Opinia:Niestety - panujący stereotyp, że 1,4 NEL/NET to dobry silnik i już... No niestety - nie jest. Silnik jest obłożony fatalnej jakości plastikami (pokrywa zaworów, kolektor dolotowy) które pękają, rozprężają się i są bardzo problematyczne. Na pytania firmy zajmującej się regeneracją tych elementów na temat tego silnika usłyszałem "ten silnik dobry? chyba dla mechaników". I faktycznie, każdy mechanik, którego odwiedziłem z tym autem tylko się z politowaniem uśmiechnął. Kolejnym problemem w tych autach jest notorycznie padająca turbosprężarka, włącznie z pękającym kolektorem sprężarki. Pierwszy lepszy telefon do serwisu zajmującego się regeneracją i odpowiedź "nie pan pierwszy z tym autem". Efekt taki, że przy 197 tys. km motor miał już takie przedmuchy, ze nadawał się do remontu. Żeby nie było - w mojej firmie takie służbówki mamy, z tym silnikiem i każdy jeden już z poważną usterką odwiedzał serwis...
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:- przyspieszenie - spalanie lpg na poziomie 9-11 litrów
Wady:- opisane w opinii - ciągłe problemy (check engine) - beznadziejne plastiki jako elementy osprzetu (kolektor, pokrywa zaworów) - awaryjne, pękające turbosprężarki

Odmiana silnika: 120 KM NEL

Rocznik: 2011

Przebieg: 197 000

Śr. spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(3.0)

Odradzam!

Astra J10.10.2020
Opinia:Miałem astrę J 1.4 turbo 140km nie polecam od samego początku z autem miałem same problemy. Podczas tego przebiegu do auta trafiło 5 pomp wody (albo się rozciekły albo urywał kompozytowy wirnik), wszechobecne wycieki oleju z silnika z każdej możliwej uszczelki. Awaria kolektora ssącego, koła pasowego, łańcuch było spychać już przy 60 tyś km. Dach auta nigdy nie naprawiany zaczął korodować jak auto miało 2 lata...
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:bardzo ładny samochód moc
Wady:bardzo duża liczba awarii trudnych do zdiagnozowania

Odmiana silnika: 1.4 140km

Rocznik: 2013

Przebieg: 90000

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Opel astra j 28.08.2020
Opinia:Mam astre j z 2017 roku i przejechanie 147 000 km. Jak dotąd bez problemów.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1.4 turbo 140 km

Rocznik: 2017

Przebieg: 147000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #2 Mateusz 08.11.2019
Moja Mokke X posiadam od maja 2017. Na dzien dzisiejszy (8.11.2019) mam przejechane niecale 116 000km. Wiekszosc tego dystansu pokonalem w trasach. Auto wygodne nawet w dluge trasy dzieki opcjonalnym siedzeniom z certyfikatem AGR. Dbam o nie przesadnie (wymiana olej nastepuje u mnie co 10tys. km) poza tym inne filtry itd. Jestem strasznie zadowlony i uwazam ze to jak narazie jeden z moich najlepszych zakupow tym bardziej ze jezdze za "psie" pieniadze dzieki fabrycznej instalacji LPG. Jesli masz pytania to mozesz sie ze mna skontaktowac na: . Pozdrawiam. Mateusz.
+2 #1 Hanks 23.09.2018
Jestem zaskoczony jak ten silnik radzi sobie w Zafirze C.
Auto ma dobre 1.5 tony motor 1.4 140KM jest żwawy cichy pali umiarkowanie miasto nie napisze bo w korkach rzadko stoje cykl mieszany ok 7l trasa do 90km/h 6.2 /6.5l/100km.
Autostrada ok. 7.5l/100km powyzej 130km/h jest głośny jednak to nie diesel i mala pojemność.
Silnik dla robiących male przebiegi idealny, poki co mam 25tys przebiegu o serwisie turboinie skrzyni etc nie napisze bo wsio dziala jak należy.

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja

Najnowsze komentarze

Mateusz
08.11.2019
0
Moja Mokke X posiadam od maja 2017. Na dzien dzisiejszy (8.11.2019) mam przejechane niecale 116 000km. Wiekszosc tego dystansu pokonalem w trasach. Auto wygodne nawet w dluge trasy dzieki opcjonalnym siedzeniom z certyfikatem AGR. Dbam o nie przesadnie (wymiana olej nastepuje u mnie co 10tys. km) poza tym inne filtry itd. Jestem strasznie zadowlony i uwazam ze to jak narazie jeden z moich najlepszych zakupow tym bardziej ze jezdze za "psie" pieniadze dzieki fabrycznej instalacji LPG. Jesli masz pytania to mozesz sie ze mna skontaktowac na: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Pozdrawiam. Mateusz.
Hanks
23.09.2018
+2
Jestem zaskoczony jak ten silnik radzi sobie w Zafirze C.
Auto ma dobre 1.5 tony motor 1.4 140KM jest żwawy cichy pali umiarkowanie miasto nie napisze bo w korkach rzadko stoje cykl mieszany ok 7l trasa do 90km/h 6.2 /6.5l/100km.
Autostrada ok. 7.5l/100km powyzej 130km/h jest głośny jednak to nie diesel i mala pojemność.
Silnik dla robiących male przebiegi idealny, poki co mam 25tys przebiegu o serwisie turboinie skrzyni etc nie napisze bo wsio dziala jak należy.