Silniki Opel - Silnik 1.8 16V ECOTEC Z18XE

Wyświetleń: 69409
MotoBenzyna

Silniki Opel

stosowane w:

ChevroletOpel

Silnik 1.8 16V ECOTEC  125KM miała zastosowanie w samochodach Opla Asta,Vectra,Zafira.W konstrukcji silnika zaszło wiele zmian w osprzęcie w porównaniu do wcześniejszych odmiany X18XE.Silnik krokowy został zintegrowany z przepustnicą w razie awarii koszty to ponad 1000zł, jeśli dojdzie do usterki katalizatora musimy się liczyć z wymiana całego kolektora to koszty około 2000zł. Dodatkowo silnik został wyposażony w dwie sondy lambdy.Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4.Jednostka z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku który mechanicy zalecają zmieniać już przy 60 tys/km zdarzają się zerwania paska.Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów,jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy,z elektryka,awarii sondy lambda,,awarie EGR.Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest możliwość montażu LPG oraz  jej trwałość i kultura pracy na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • prosta konstrukcja
  • przyzwoity poziom spalania
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis-naprawy
  • łatwy montaż instalacji LPG

-Wady

  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie sondy lambdy (efekt - falowanie obrotów)
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik Z18XE-Rozrząd

po 2003 roku wymienia się co 90 tys. km.

przed 2002r  wymienia się co 60 tys. km.

Specyfikacja zmian i modyfikacji

-katalizatora zintegrowany z kolektorem wydechowym
-dodatkowa druga sonda lambda za katalizatorem
-zmiana sterowania przepustnicą na elektroniczne
-kolektor dolotowy został zmieniony i umieszczono bezpośrednio na nim czujnik podciśnienia
-nowe wtryskiwacze.

Średnia (głosów 14):
(8.3)
Trwałość
8.5/10
Utrzymanie
8.1/10
Dynamika
8.3/10
Głosy według opinii użytkowników:131

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 122

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 58

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Opel Astra G12.03.2021
Opinia:Bardzo dobry silnik, w toku użytkowania ani razu nie sprawił kłopotu. Ładnie się zbiera. Kultura pracy na bardzo przyzwoitym poziomie. Na autostradzie natomiast powyżej 140 km/h robi się głośno - przydałby się 6 bieg. Solidna konstrukcja.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Dynamika Stosunkowo małe spalanie Małe koszty serwisu Bezproblemowa instalacja LPG
Wady:Trzeba kontrolować poziom oleju w silniku Sonda lambda również do obserwacji

Odmiana silnika: 125KM/Z18XE

Rocznik: 2003

Przebieg: 210000

Śr. spalanie: 7.3 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Vectra c20.02.2021
Opinia:Widać w komentarzach , że ludzie nie mają bladego pojęcia co mają pod maską. Silnik Z 1,8 XE ma moc 122 KM i wszyscy go mylą z X1,8Xe1 moc 125 KM.... ZXE ma słabszą głowicę od poprzednich wersji (nie mylić z XER) . Jakby zrobili taki myk z turbiną jak VAG 1,8 turbo , to opel byłby potentatem . Z marnymi 122 KM po autostradzie nie da się szybko jechać...
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Ekonomiczny Dość trwały
Wady:głowica

Odmiana silnika: Z1,8 XE 122 KM

Rocznik: 2002

Przebieg: 390 ts km

Śr. spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Zafira21.07.2020
Opinia:przejechane 300tys bez żadnych awarii, nic sie nie psuje, nie bierze oleju, instalacja lpg tech, spalanie 8 litrow gazu, silnik z lat w których wszystko było dobre- to nie nowy TSI ani żaden inny wynalazek
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:bezawaryjny

Odmiana silnika: 125KM/Z18XE

Rocznik: 2005

Przebieg: 310tys

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Zafira17.05.2020
Opinia:silnik idealny o wiele lepsza konstrukcja niż wszystkie benzyny w BMW nawet te 6 cylindrowe.... mialem e60 z silnikiem 3.0 benzyna i brała litr oleju na 1.5tys km.. tragedia. Ten silnik mam w Zafirze !! idealny
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:bezawaryjność

Odmiana silnika: 125/Z18XE

Rocznik: 2002

Przebieg: 420tys

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

VECTRA C11.05.2020
Opinia:Przy 380 tys. km zakończył się żywot skrzyni biegów (manualnej) - poza tym bezproblemowy silnik. Na gazie przejechane 280 tys. km (spalanie lpg do 10 l/100km).
Szukam kolejnej Vectry z tym silnikiem.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: Z18XE

Rocznik: 2003

Przebieg: 380 000

Śr. spalanie: 8.6 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja