Silniki Renault - Silnik 1.3 16V TCe

Wyświetleń: 1498
MotoBenzyna

Silniki Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.3 TCe o mocach 115/140/160KM to nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy dwóch koncernów Mercedesa oraz Renault.Jednostka  weszła do produkcji w 2018 roku i będzie zasilała szereg modeli takich marek jak Renault,Dacia,Nissan,Mitsubishi oraz Mercedes-Benz a jego debiut przypadł na model Scenic .Silnik jest następcą odmiany 1.2 TCe który był oferowany w większości modeli Renaulta oraz Nissana i był skonstruowany przy współpracy obu koncernów.Ze względu na najnowsze normy które obowiązują postanowiono wprowadzić nowoczesny i bardziej zaawansowany silnik który spełnia wszelkie wymogi i obostrzenia.W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2.Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla Diesli !!! Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy.Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.Jak w poprzedniej wersji również w tej znajdziemy rozrząd oparty na łańcuchu to duży atut który pozwoli na oszczędność związaną z wymianą jak to ma miejsce przy rozrządzie paskowy.Jednostka o mocy 115KM współpracuje  z manualną 6-biegową skrzynią natomiast mocniejsze odmiany mogą być wyposażone w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię EDC.W opinii  użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze jest dynamiczna o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

-Wady

  • ?

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: .5.5 L, typ oleju: Elf /RN17FE 0W20 RN17 5W30, wymiana po 30.000 km.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Silnik posiada filtr cząstek stałych

Średnia (głosów 1):
(10.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Renault Grand Scenic IV15.11.2020
Opinia:Ten silnik jest dla mnie bardzo pozytywnym zaskoczeniem. Mam go w Renault Grand Scenic 4 MY 2020, dość dużym jak by nie było aucie. Zbiera się bardzo ładnie (katalogowe 10,3s do 100km/h jest prawdą). Do tego świetna ekonomia. Przy spokojnej jeździe do 130km/h spala poniżej 7l na 100km (wskazania komputera). Przy autostradowym 140-150km/h da się zmieścić w 8.5l. Ciągnie od samego dołu, przy 2000rpm komputer namawia na wyższy bieg. Kultura pracy też bardzo przyjemna, chodzi cicho i równo. Przy wyższych prędkościach nie męczy hałasem.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Niskie spalanie Dobra dynamika

Odmiana silnika: 140KM

Rocznik: 2020

Przebieg: 3000km

Śr. spalanie: 7 l/100km