Silniki BMW Serii M - Silnik 1.8 R4 16V 140KM (M42B18)

Wyświetleń: 493
Silnik 1.8 R4 16V 140KM (M42B18)

Silniki BMW Serii M

BMW

Silnik 1.8 R4 8V o mocy 140KM produkowany był w latach 1991-1996 i zasilał samochody BMW serii 3 E36.Jest następcom odmiana  M40 w którym zastosowano bardzo dużo nowszych i trwalszych rozwiązań.Jednostka posiadała żeliwny blok oraz aluminiową głowicę z dwoma wałkami rozrządu oraz rozrządem opartym na łańcuchu.Po za różnicą w układzie rozrządu silniki z oznaczeniem M42 iS był konstrukcyjnie zmieniony,mianowicie kolektor wydechowy posiadał niezależny od siebie kanał wylotowy co przekładało się na dużo lepsze osiągi oraz posiadał możliwość modyfikacji i przeróbek.Na plus trzeba zapisać spalanie średnio oscyluje na poziomie 8-9 litrów przy dosyć dynamicznej jeździe.W opinii kierowców jednostka uchodzi za bardzo trwałą oraz mało awarynamika oraz kultura pracy zadowoli potencjalnego użytkownika.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • drobne awarie zazwyczaj spowodowane dużymi przebiegami

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię