Nowość

Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.5 16V TSI 150KM (EA211evo)

21911
Silnik 1.5 16V TSI 150KM (EA211evo)

Silniki Volkswagen TSI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik 1.5 TSI 16V o mocach 130KM oraz 150KM wszedł do produkcji w 2017 roku debiutując w Golfie 7.To najnowsza konstrukcją koncernu VW która ma zastąpić wysłużony silnik 1.4 TSI nie spełniający obecnych norm CO2. Jednostka została oparta na poprzedniej wersji 1.4TSI o tym samym oznaczeniu EA2111evo która została mocno zmodyfikowana.Rozwiązania które wprowadzono pozwoliły na uzyskanie lepszych osiągów oraz spełnienie rygorystycznych normy spalin Euro 6d Temp obecnie obowiązujących w silnikach benzynowych.Znajdziemy tu IV Generacji układ wtryskowy TSI z wtryskiem bezpośrednim o bardzo wysokim ciśnieniu bo aż 350 Bar !!!  Nowością jest zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii Łopatek VGT co do tej pory było zarezerwowane dla silników wysokoprężnych.Oznacza to że sterowanie kątem łopatek będzie realizowane elektronicznie co przekłada się na bardzo szybka reakcję na dodanie gazu.To rozwiązanie przede wszystkim wpłynęło na zdecydowanie lepszą dynamikę oraz świetną elastyczność.Jednostka została wyposażona w system dezaktywacji cylindrów ACT znany z poprzedniej odmiany 1.4TSI. Celem układu jest ograniczenie zużycia paliwa,polega to na zamknięciu zaworów na dwóch cylindrach wtedy pracę przejmują pozostałe dwa,odbywa się to w momencie niskiego obciążenia.Ze względu na spełnienie wygórowanych norm spalin silnik został wyposażony w filtr cząstek stałych GPF i spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6d Temp !!! Trzeba nadmienić  że wersja 150-konna ma wykonane cylindry w technologii  APS (atmospheric plasma spray) co to oznacza? Mianowicie jest to technologia z natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnego proszku,to pozwala na uzyskanie porowatej struktury w której zatrzymuje się olej dając lepsze smarowanie.Ten zabieg zdecydowanie wpływa na niższe spalanie zwłaszcza na zimnym silniku.Dodatkowo system ten został tak skonstruowany aby mógł swobodnie współgrać z napędem hybrydowym do którego będzie stosowany. Silnik jest chwalony za bardzo wysoką kulturę pracy, świetną dynamikę oraz niski poziom spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne przyspieszenie
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty obsługi
  • filtr cząstek stałych GPF !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: ? L, typ oleju: 0W20, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (9.3)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 9.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

89%
3%
0%
3%
0%
5%
0%
Suma głosów: 37

Opinie użytkowników

09.05.2021 TIRO-C
(8.0)
Opinia: doskonały w eksploatacji
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: elastyczny
Wady: nie ma
  • Silnik: 110KW
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 24000
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
17.12.2020 Seat Leon 4
(10.0)
Opinia: Silnik Rewelacja 1.5 TSI 150 km. Silnik jest niesamowicie wywarzony między dynamiką a spalaniem. Średnie spalanie z 6000 km to 5,66 l/100 km. Przyśpieszanie, wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu a tylko samą przyjemność.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - spalanie, - dynamika, - kultura pracy, - ACT,
Wady: - na chwilę obecną nie stwierdzono i oby tak zostało.
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 6000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
02.09.2020 Audi A3 35 TFSI
(9.7)
Opinia: Bardzo zrywny silnik. Przyśpieszenie, elastyczność i spalanie. Audi a3 35 TFSI. Reakcja na gaz jest taka, że kierowca ma wrażenie, że jedzie znacznie mocniejszym samochodem.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: spalanie dynamika cicha praca reakcja na gaz
Wady: brak
  • Silnik: 35 TFSI
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 500 km
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
08.01.2020 Seat Leon
(10.0)
Opinia: Bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie spalanie 6.0 trasa 800 km spalanie 5,5 autostradą cały czas 140 4,9 spalanie na trasie Poznań-Katowice
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.5TSI 130
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 3500
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
23.11.2019 VW Golf VII
(8.7)
Opinia: Silnik TSI 1.5, 130 km, VW Golf VII. Jazd głównie drogami szybkiego ruch (Wrocław-Warszawa). Dobra dynamika, ale powyżej 2500 obr.min. Poniżej sinik nie ma ochoty do zrywnego przyspieszania - producent zadbał o oszczędzanie paliwa. Oczywiście silnik jest bardzo elastyczny. Zaczyna ciągnąć od 1400 obr./min.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny i bardzo elastyczny. Świetne przyspieszenie, ale powyżej 2500 obr./min. Bardzo oszczędny. Nie bierze oleju (na razie).
Wady: Na razie nic nie stwierdziłem.
  • Silnik: 130 km / EA211
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 12 000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam