Silnik 4.0 TFSi po mocach 420/435KM zadebiutowała w 2012 roku i miał zastosowanie w samochodach segmentu F.Nowoczesna konstrukcja o bardzo zaawansowanej technologi której celem było uzyskanie jak najlepszych osiągów oraz niskiego poziomu spalania.Jednostka sprzężona jest z 8-biegową skrzynią Tiptronic i rozpędza się do setki w niespełna 4.5 sekundy a prędkość jaką osiąga to 250km/h.Producent deklaruje spalanie w mieście w granicach 13l a na trasie około 10l przy prędkości do 140KM/h jednak wszystko jest uzależnione os stylu jazdy oraz prędkości.Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dopracowana pod każdym względem.Musimy pamiętać że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne !!Nie specjalnie silnik jest zalecany do montażu instalacji LPG,jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika. !!! Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny,jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii które są bardzo kosztowne
Rodzaj układu:8-cylindrowy
Ilość zaworów:32
Typ wtrysku:bezpośredni
Turbosprężąrka
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: ? L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Niezalecany do instalacji LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 4.0 V8 435KM
Rocznik: 2014
Przebieg: 134000
Śr. spalanie: 10 l/100km