Silniki Mazda - Silnik 2.5 16V SKYACTIV-G

Wyświetleń: 6415
MotoBenzyna

Silniki Mazda

Mazda

Silnik 2.5 16V SKYACTIV-G o mocy 192KM z momentem obrotowym 256Nm przy 3250obr.min miał zastosowanie w modelach Mazda 6 oraz SUV. Silnik w odróżnieniu do popularnych obecnie jednostek został opracowany na tradycyjnych rozwiązaniach w których zastosowano szereg zmian. Nie znajdziemy tutaj turbosprężarki czy małej pojemności jak to ma miejsce w konkurencyjnych firmach. Ale nie to jest powodem aby dorównać obecnym nowością i wprowadzić na rynek silnik o świetnych parametrach. Aby osiągnąć zamierzone cele takie jak dobre osiągi, redukcję emisji spalin oraz niższy poziom spalania wprowadzono szereg nowoczesnych systemów. Głównym rozwiązaniem było wprowadzenie systemu spalania HCCI (homogeneus charge compression ignitron) w skrócie jest to system mieszanki jednorodnej co oznacza samozapłon benzyny. Zasadą systemu HCCI jest osiągnięcie wysokiej temperatury mieszanki jednak do tego potrzebny jest wysoki stopień sprężenia jak to mam miejsce w silnikach diesla. Inżynierom Mazdy udało się uzyskać stopień sprężenia 14.0:1 co porównując do tradycyjnych odmian gdzie wynosi 10:1 jest sukcesem. Jedynym problem zostało wyeliminowanie tgz spalania stukowego, dlatego zastosowani kilka sposobów.  Po pierwsze silnik został wyposażony w nowoczesną elektronikę oraz wtrysk bezpośredni skonstruowany przez inżynierów Mazdy oraz Denso. Dodatkowo głowicę wykonano z aluminium, zmieniono kształt  tłoków i wprowadzono wtryskiwacze wielootworowe, wprowadzono dłuższe kolektory wydechowe żeby spaliny nie nagrzewały silnika. Jednostkę wyposażono w układ bezstopniowej  zmienny faz rozrządu S-VT. Wszystkie te systemy oraz zabiegi miały wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów, dobrych osiągów oraz niskiego poziomu spalania. Dynamika auta z tym silnikiem jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Przykładowo Mazda 6 do setki potrzebuje niespełna 7.9 sekund i w dodatku ze spalaniem na poziomie 7l a w mieście 9 l to wyśmienity wynik biorąc pod uwagę moc, pojemność oraz wagę auta!!! W szczególności musimy pamiętać o regularnym serwisie, wymianach filtrów oleju oraz tankowania wysokiej jakości paliwa co zminimalizuje ewentualne awarie osprzętu lub samego silnika. Trzeba pamiętać, że Serwis Mazdy nie należy do tanich i w razie awarii musimy liczyć się z wyższymi kosztami w porównaniu do innych marek.

i-ELOOP

W niektórych odmianach silnika 2.5 16V SKYACTIV-G zastosowano system (i-ELOOP (Intelligent Energy Loop) jest to pierwszy na świecie układ hamowania odzyskowego, który przechowuje energię w super-kondensatorze zamiast w akumulatorze. Jego zadaniem jest zmniejszenie zużycia paliwa oraz zredukowanie emisji spalin. Po przeanalizowaniach oraz obliczeniach konstruktorzy sprawdzili, że spalanie zmniejszyło się do 10%

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • bardzo dobre osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania na trasie

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: SAE 0W20 lub 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(9.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Arian25.03.2018
Opinia:Silnik mocny dynamiczny cichy i w miarę oszczędny biorąc pod uwagę że mam go w aucie klasy D wersja kombi to średnio spala 8.5l,oczywiście na mieście spala 12l ale to auto nie do miasta tylko na trasy.Do dnia dzisiejszego nie zanotowałem żadnych awarii,silnik suchy osprzet pracuje jak nowy sprzęgło,wtryski itd.Jestem bardzo zadowolony bo nie ma tragedii ze spalaniem a mniej strachu jak w przypadku diesla.Jedyny mankament to koszty serwisu ale już od tamtego roku robię serwis na własną rękę .Polecam i pozdrawiam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Mazda 6 2.5 SKYACTIV-G 192KM

Rocznik / Przebieg: 2012 r 163.tys

Średnie spalanie: 8.5 l/100km