Silniki Mazda - Silnik 2.0 16V SKYACTIV-G

Wyświetleń: 14080
MotoBenzyna

Silniki Mazda

Mazda

Silnik 2.0 16V SKYACTIV-G o mocy 120KM z momentem obrotowym 210Nm przy 4000obr.min lub 165KM miał szerokie zastosowanie w modelach Mazdy. Silnik w odróżnieniu do popularnych obecnie jednostek został opracowany na tradycyjnych rozwiązaniach w których zastosowano szereg zmian .Nie znajdziemy tutaj turbosprężarki czy małej pojemności lub trzech cylindrów jak to ma miejsce w konkurencyjnych firmach. Ale nie to jest powodem aby dorównać obecnym nowością i wprowadzić na rynek silnik o świetnych parametrach. Aby osiągnąć zamierzone cele takie jak dobre osiągi, redukcję emisji spalin oraz niższy poziom spalania wprowadzono szereg nowoczesnych systemów. Głównym rozwiązaniem było wprowadzenie systemu spalania HCCI (homogeneus charge compression ignitron) w skrócie jest to system mieszanki jednorodnej co oznacza samozapłon benzyny. Zasadą systemu HCCI jest osiągnięcie wysokiej temperatury mieszanki jednak do tego potrzebny jest wysoki stopień sprężenia jak to ma miejsce w silnikach diesla. Inżynierom Mazdy udało się uzyskać stopień sprężenia 14:1 !!!  W porównaniu do tradycyjnych odmian gdzie wynosi 10:1. Jedynym problemem zostało wyeliminowanie tgz spalania stukowego, dlatego zastosowali kilka sposobów. Po pierwsze silnik został wyposażony we wtrysk bezpośredni, zmieniono kształt  tłoków i wprowadzono wtryskiwacze wielootworowe, wprowadzono dłuższe kolektory wydechowe żeby spaliny nie nagrzewały silnika. Dodatkowo jednostkę wyposażono w układ bezstopniowej  zmienny faz rozrządu S-VT. Ponadto blok wykonany z aluminium oraz pierścienie tłokowe są o niskim tarciu. Wszystkie te systemy oraz zabiegi miały wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów, dobrych osiągów oraz niskiego poziomu spalania. Dynamika auta z tym silnikiem jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Przykładowo Mazda 3 do setki potrzebuje niespełna 8.9 sekund !!!  W szczególności musimy pamiętać o regularnym serwisie, wymianach filtrów oleju oraz tankowania wysokiej jakości paliwa co zminimalizuje ewentualne awarie osprzętu lub samego silnika.Trzeba pamiętać, że Serwis Mazdy nie należy do tanich i w razie awarii musimy liczyć się z wyższymi kosztami w porównaniu do innych marek.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • wysoki moment obrotowy
  • niskie spalanie

-Wady

  • wysoki koszt serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: SAE 0W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 4):
(8.6)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.8/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 96

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

291826.06.2019
Opinia:Przyznam że gdybym jeszcze raz miał kupować mazde to bym jej nie kupił. Po 3 mkesiscacbbhzytkowanianstwierdzsm że auto jest nudne. Moja drugie auto accord 2008 po dzień zisiejszy sprawia że jak do niego wsiadam mam Rogala nanbozi. A mazda, nuuuuda
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 165

Rocznik / Przebieg: 201i, 18tys km

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Mazda 3 III 2,0 120 KM20.04.2019
Opinia:Jęzdżę Mazdą 3 2.0 120KM od 3 lat. Super auto spalanie 7,5 l/100 km przy normalnej jeździe. Silnik sprawuje się rewelacyjnie, cicho, jest energiczny. Super auto żałuję że nie automat. Serwisowanie trochę drogie, ale coś za coś.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Super

Rocznik / Przebieg: 2016

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Erazm04.10.2018
Opinia:Silnik jest bardzo dynamiczny pięknie pracuje jak na razie zero problemów ale auto prawie nowe.Co do spalania jest uzależnione od stylu jazdy,jak się jedzie delikatnie to wychodzi średnio 7.5 l, jednak przy ostrej jeździe wychodzi pod 10 l. Serwis nie należy do tanich może się zrobić słabo przy kasie,ale nie jest to auto z segmentu C podrzędnej marki.Ogół oceniam wysoko zobaczymy jak będzie potem.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: CX-5 2.0 SKYACTIV-G 160KM

Rocznik / Przebieg: 2015 r 86.000 km

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Dariusz 12.11.2017
Opinia:Uważam że Japońskie silniki nie mają sobie równych są zawsze o krok do przodu i przede wszystkim są trwałe nie na papierze a w użytkowaniu.Mam już drugą mazdę z silnikiem 2.0 przedtem o mocy 136KM MZR i byłem zachwycony obecnie padło na SKActiv i to jest juz dosłowny szok.Pojemność 2.0 moc 120KM silnik dynamiczny elastyczny i bardzo oszczędny,co ważne jest bardzo cichy i pięknie wchodzi na obroty bez zbędnych manewrów. Dodatkowym smaczkiem jest spalanie co dziwne przy dynamicznej jeździe zamykany się w granicach 7-8l ,po za serwisem nim mu nie dolega.Jem żę auto jest nowe ale znam te auta one przy odpowiednim dbaniu jeżdżą setki tysięcy km.Jestem pod dużym wrażeniem tego silnika .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Mazda 3 III Hatchback 2.0 120KM SkyActiv

Rocznik / Przebieg: 2013r 147tys

Średnie spalanie: 7.5 l/100km