Silniki Mazda - Silnik 1.5 16V SKYACTIV-G

Wyświetleń: 5558
MotoBenzyna

Silniki Mazda

Mazda

Silnik 1.5 z rodziny  SKYACTIV-G o mocy 100KM miał szerokie zastosowanie modelach Mazdy. Silnik w odróżnieniu do popularnych obecnie jednostek został opracowany na tradycyjnych rozwiązaniach w których zastosowano szereg zmian. Nie znajdziemy tutaj turbosprężarki, małej pojemności czy trzech cylindrów jak to ma miejsce w konkurencyjnych firmach. Ale nie to jest powodem aby dorównać obecnym nowością i wprowadzić na rynek silnik o świetnych parametrach. Aby osiągnąć zamierzone cele takie jak dobre osiągi, redukcję emisji spalin oraz niższy poziom spalania wprowadzono szereg nowoczesnych systemów. Głównym rozwiązaniem było wprowadzenie systemu spalania HCCI (homogeneus charge compression ignitron) w skrócie jest to system mieszanki jednorodnej co oznacza samozapłon benzyny. Zasadą systemu HCCI jest osiągnięcie wysokiej temperatury mieszanki a do tego potrzebny jest wysoki stopień sprężenia jak to mam miejsce w silnikach diesla. Inżynierom Mazdy udało się uzyskać stopień sprężenia 14 co porównując do tradycyjnych odmian gdzie wynosi 10 jest sukcesem. Jedynym problem zostało wyeliminowanie tgz spalania stukowego, dlatego zastosowano kilka sposobów.  Po pierwsze silnik został wyposażony we wtrysk bezpośredni, zmieniono kształt  tłoków i wprowadzono wtryskiwacze wielootworowe, wprowadzono dłuższe kolektory wydechowe żeby spaliny nie nagrzewały silnika. Dodatkowo jednostkę wyposażono w układ bezstopniowej  zmienny faz rozrządu S-VT. Ponadto blok wykonany z aluminium oraz pierścienie tłokowe są o niskim tarciu.. Wszystkie te systemy oraz zabiegi miały wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów, dobrych osiągów oraz niskiego poziomu spalania. Dynamika auta z tym silnikiem jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Przykładowo Mazda 3 do setki potrzebuje niespełna 10.8 sekund !!! W szczególności musimy pamiętać o regularnym serwisie, wymianach filtrów oleju oraz tankowania wysokiej jakości paliwa co zminimalizuje ewentualne awarie osprzętu lub samego silnika. Trzeba pamiętać, że serwis Mazdy nie należy do tanich i w razie awarii musimy liczyć się z wyższymi kosztami w porównaniu do innych marek.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • dobra kultura pracy
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania

-Wady

  • koszty serwisu oraz części

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: Dexelia Supra 0W-20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(10.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Marek03.12.2017
Opinia:Jak na razie same plusy zero awarii,niskie spalanie,dobre osiągi i nic po za tym.Zresztą auto jest prawie nowe silnik ma zrobione 135 tys to prawie dotarty,więc nic złego mu nie dolega.Auto sprawuje się dobrze w mieście i na trasie silnik bardzo elastyczny,ładnie się zbiera dobrze przyspiesza z niższych biegów,jest cichy.Cieszę się bo jest nie wysilony przez co nie będzie problemu że coś padnie.Przy spokojnej jeździe na trasie można zejść po niżej 6 L a dynamiczniej to 7 i tak się kształtuje jego spalanie.Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Mazda 3 1.5 SKYACTIV-G 100KM

Rocznik / Przebieg: 2013 r 135tys

Średnie spalanie: 7 l/100km