Silniki Mazda - Silnik 2.0 16V MZR DISI LF-DE

Wyświetleń: 8791
MotoBenzyna

Silniki Mazda

Mazda

Silnik 2.0 MZR DISI o mocy 155KM z momentem obrotowym 193Nm przy 4500obr.min był stosowany od 2010 roku w Mazdzie 6. Konstrukcja silnika technologicznie zaawansowana z wtryskiem paliwa bezpośrednim i rozrządem opartym na łańcuchu. Zadaniem konstruktorów było stworzenie jednostki o dobrych parametrach i wysokiej kulturze pracy. Jednocześnie położono nakład na zmniejszenie spalania oraz zredukowaniu emisji spalin. W opinii użytkowników silnik spisuję się bardzo dobrze, jest cichy i oszczędny a średnie spalanie zamyka się w okolicy 7L. Dynamika auta z tą jednostką jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Mazda 6 do setki potrzebuje niespełna 10.3 sekund !!! Niestety silnik nie jest wolny od wad, zdarzają się poważne usterki elektroniki silnika jak również samego silnika !!! Jednak nie każdy mechanik jest w stanie zdiagnozować usterkę oraz ją naprawić. Wiąże się to z wizytą w wyspecjalizowanym serwisie Mazdy, który nie należy do tanich i trzeba się liczyć z większymi kosztami w razie awarii.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie elektroniki oraz silnika !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(9.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Kamil21.11.2017
Opinia:Zaletą tego silnika jest bardzo wysoka kultura pracy,świetna dynamika oraz elastyczność i spalanie na dobrym poziomie.Silnik z wtryskiem bezpośrednim i łańcuchem rozrządu,awaryjność zerowa,jak na razie nic się nie dzieje.Koszty to wymiany olejów filtrów i tankowanie.Co do spalania średnio 8-9 l ale to przy bardzo dynamicznej jeździe,można zejść niżej ale silnik aż się prosi żeby go kręcić.Takie szukałem i jestem bardzo zadowolony,
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Mazda 6 2.0 16V MZR 155KM

Rocznik / Przebieg: 2010 r 180.000 km

Średnie spalanie: 9 l/100km