Silniki Mazda - Silnik 1.5 16V MZR ZY

Wyświetleń: 2669
MotoBenzyna

Silniki Mazda

Mazda

Silnik 1.5 MZR o mocy 103KM z momentem obrotowym 137 Nm przy 4000 obr.min był stosowany od 2007 roku w Mazdzie 2. Konstrukcja silnika technologicznie zaawansowana, wyposażona w rozrząd o zmiennych fazach zaworów S-VT, blok z aluminium oraz pierścienie tłokowe o niskim tarciu. Wszystko to miało przełożyć się na zmniejszenie spalania, zapewnienia lepszej pracy silnika oraz zredukowaniu emisji spalin. W opinii użytkowników silnik spisuję się bardzo dobrze jest cichy i oszczędny, średnie spalanie zamyka się w okolicy 6-7L. Dynamika auta z tym silnikiem jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Mazda 2 do setki potrzebuje niespełna 11 sekund co jest niezłym wynikiem. Awaryjność silnika jest praktycznie zerowa, poza drobnymi usterkami takimi jak awarie świec zapłonowych. Producent zaleca ich wymianę co 60 tys. km jednak lepiej skrócić wymianę maksymalnie do 40tys.km. Serwis Mazdy nie należy do tanich, za to  na rynku pod dostatkiem jest części zamiennych, które można zakupić w przystępnych cenach.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • awarie świec zapłonowych
  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(10.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Robert16.12.2017
Opinia:Bardzo fajny silniczek po pierwsze jest totalnie bezawaryjny i praktycznie bezobsługowy (łańcuch rozrządu). Bardzo dobra kultura pracy niskie spalanie silnik podobno jest już bardzo poprawiony i bardziej zaawansowany od poprzednich silników Mazdy.Ja polecam mało pali nie psuje się ładnie chodzi i ma niezłego kopa.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Mazda Demio 1.5 113KM

Rocznik / Przebieg: 2007r 180.000

Średnie spalanie: 7 l/100km