Silniki Mazda - Silnik 1.5 16V Z5

Wyświetleń: 3774
MotoBenzyna

Silniki Mazda

Mazda

Silnik 1.5 16V o mocy 88KM znany popularnego modelu Mazdy 323. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km. Silnik może pochwalić się niezłą dynamiką oraz przyzwoitą kulturą pracy. Na plus trzeba zaliczyć spalanie, które jest na dobrym poziomie średnio 7l na 100km. Niestety dużym mankamentem tej odmiany jest problem z zaworami doprowadzającymi do poważnej usterki, która kończy się remontem głowicy!!! Powodem tego są cienkie zawory, które wytrzymują przebiegi około 150 tys i wypalają się. Poza tym problemem, silnik trapią drobniejsze usterki elektryki czy EGR-u, jednak koszty ich naprawy nie są wygórowane. W opinii użytkowników silnik jest oceniany dobrze, przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia większych problemów a osiągi oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dostępność części
  • niezłe osiągi
  • przyzwoita dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • awaria EGR
  • awarie elektryki
  • problemy z zaworami

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(8.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Adam02.01.2018
Opinia:Silnik bezawaryjny a jak już coś się stanie z drobnych spraw to każdy mechanik zrobi na poczekaniu,dynamika jest przeciętna ale za to spala przyzwoicie tak w okolicach 7.5l a na trasie ponad 5.5l.Usterki jakie miałem można policzyć na palcach jednej ręki,alternator,świece,jakaś kopułka takie drobiazgi z elektryką.Po za tym auto pali od przysłowiowego kopa zima mrozy żaden problem.Dodam że auto ma swoje lata a oleju wogóle nie bierze.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Mazda 323 1.5 88KM

Rocznik / Przebieg: 2000r 220.000

Średnie spalanie: 7.5 l/100km