Silniki Mazda - Silnik 1.8 i 16V FP

Wyświetleń: 4850
MotoBenzyna

Silniki Mazda

Mazda

Silnik 1.8 16V o mocach 90KM-114KM miał szerokie zastosowanie w modelach Mazdy oraz Kia. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku, który niestety nie jest tak trwały!!! Jego interwał przypada na 90.000km i warto o tym pamiętać nie przekraczając terminu wymiany. Do najbardziej uciążliwych problemów jednostki musimy zaliczyć awarie zaworu EGR !!! Niestety koszt jego wymiany nie należy do tanich. Poza tym jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii osprzętu takich jak przepustnicy, alternatora oraz sondy lambda. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG co może obniżyć koszty użytkowania. Największymi atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania oraz kultura pracy która jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • tani serwis
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • awarie EGR
  • awarie sondy lambda
  • zabrudzenia przepustnicy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(6.7)
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.7)

Polecam!

Mariusz19.04.2018
Opinia:Silnik dobry i tani w utrzymaniu po za drobnymi usterkami typu sonda lambad,czyszczenie przepustnicy i innych drobiazgów silnik absolutnie bezawaryjny.Dostępność części i zamienników dobra ceny przystępne ,serwis łatwy w naprawie i w miarę tani.Osobiście zrobiłem na tym silniku ponad 100 tys i to większość w mieście więc śmiało mogę polecić.Układ wtryskowy trwały,pompa trwała,sprzęgło trwałe, reszta to drobiazgi.Silnik raczej do spokojnej jazdy ale nie bark mu mocy jak trzeba przycisnąć, tak że nie ma obawa przy wyprzedzaniu.Polecam
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Premacy 1.8 16V 114KM

Rocznik / Przebieg: 2001 r / 237.000km

Średnie spalanie: 9 l/100km