Silniki Mazda - Silnik 1.3 16V B3

Wyświetleń: 2708
MotoBenzyna

Silniki Mazda

Mazda

Silnik 1.3 16V o mocy 73KM z momentem obrotowym 108Nm przy 4000 obr/min, zasilający samochody marki Mazda oraz Kia. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km. Jednostka nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od awarii. Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć problem szybszego zużycia tłoków oraz pierścieni tłokowych (tyczy się to jednostek o przebiegach około 150 tys/km) sygnałem tego jest szybsze zużycie oleju. Inne usterki mniej kosztowne to drobne awarie elektryki - świece kable. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Silnik pracuje przyzwoicie jedynie przy wyższych obrotach, jest bardziej słyszalny, dynamika nie jest jej atutem ale też nie jest najgorzej. Dużym plusem jest trwałość, niskie spalanie oraz kultura pracy, która jest na niezłym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • silnik bezkolizyjny
  • przyzwoite spalanie

-Wady

  • zużycie pierścieni oraz tłoków przy większych przebiegach
  • drobne awarie elektryki
  • słaba dynamika
  • głośna praca na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(8.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Mariusz14.11.2017
Opinia:Silnik mam w Rio od dwóch lat zrobiłem nim ponad 30 tys km i nic mu nie dolega,paliwo oleje taki standard,raz wymiana cewki i to wszystko.Auto używam na dojazdy do pracy i trochę w mieście spalanie 7.5l dynamika jest bardzo słaba praca silnika nie specjalna ale za to bezawaryjność jest zerowa.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Kia Rio I 1.3 i 16V (75KM

Rocznik / Przebieg: 2001r 190.000

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Ktoś 10.07.2018
Do opinii którą dał Mariusz.Bezawaryjność zerowa czyli stale się psuje i nie wyjeżdża z warsztatu hehe to super silnik

Najnowsze komentarze

Ktoś
10.07.2018
0
Do opinii którą dał Mariusz.Bezawaryjność zerowa czyli stale się psuje i nie wyjeżdża z warsztatu hehe to super silnik