Silniki Hyundai / Kia - Silnik 1.6 16V GDI 132/135KM (G4FD)

Wyświetleń: 65063
MotoBenzyna

Silniki Hyundai / Kia

HyundaiKia

Silnik 1.6 16V GDI o mocy 132-135KM miał zastosowanie od 2010 roku. Jednostka ma szerokie zastosowanie w różnych segmentach od kompaktów i30 140 oraz iX35 SUV. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CCVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania. Jednak nie we wszystkich odmianach silnik sprawuje się dobrze o ile w modelu i30 jest bardzo dobrze to już w modelu IX 35 dynamika pozostawia wiele do życzenia. Silnik lepiej czuje się na wysokich obrotach ale wtedy poziom spalania idzie w górę, przeciętnie w kompakcie osiągniemy wynik w granicach 7L ale w w wersji SUV wzrasta do 8-9l. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 1.6 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na przyzwoitym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • przeciętna dynamika w autach klasy wyższej typu iX35

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 6):
(6.3)
Trwałość
7.3/10
Utrzymanie
6.3/10
Dynamika
5.2/10
Głosy według opinii użytkowników:42

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 112

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 185

Opinie użytkowników

Średnia:
(2.0)

Odradzam!

Hyundai ix3522.12.2020
Opinia:Silnik totalnie nie nadaje się do tej budy (ix35). Ma problemy z ruszeniem pod sporą górkę bez palenia sprzęgła. Po prostu się przydławia. Niestety mimo odpowiedniego serwisowania (aktualnie drugi właściciel - auto w rodzinie od nowości) nie udało mu się przejechać bez remontu nawet 170 000km. Podczas jazdy po autostradzie (marzec 2020) silnik nagle stracił moc. Diagnoza mechanika? Wtrysk i pompa HP. Co z tego wynikło? Po tym jak padł wtrysk pompa zaczęła przeciekać, paliwo zaczęło wciekać do wnętrza głowicy rozrzedzając olej. Efekt? Grube pieniądze za naprawę (MEGA drogie części), a w dalszym ciągu nie wiadomo co z dołem silnika. Początkiem grudnia 2020 samochód po trasie nagle zgasł. W czym był problem? Po wyciągnięciu bagnetu wyraźny zapach oleju. Ponownie pompa. Z tym, że tym razem uszkodzenie objęło również tłoki i cylindry. W gnieździe zaworowym dziura wielkości 1/4 jednogroszówki. Warto zaznaczyć, że naprawa przeprowadzona była w sposób fachowy, więc to nie wina mechanika-partacza. Co do samej eksploatacji to silnik nie pali dużo. 8-9l w mieście jak na taką budę to znośne spalanie. Niestety osiągi nie powalają. Wyprzedzanie ciężarówki przy tych 90 km/h wymaga redukcji do nawet 3. biegu (skrzynia 6). Przy próbie ruszenia dynamicznego z wyższych obrotów silnik sam w sobie daje radę, niestety bezwładność robi swoje i auto stoi w miejscu mieląc kołami. Od pewnego czasu miał również problemy z uruchamianiem po dłuższym postoju, kręcił i nie mógł zaskoczyć. Z obecnych doświadczeń niestety, ale mimo chęci nie mogę polecić tego silnika. U mnie okazał się on źródłem wszelkich problemów.
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
3.0/10
Dynamika
1.0/10
Zalety:dość cichy, stosunkowo niskie spalanie przy ekonomicznej jeździe
Wady:drogie części, niska wytrzymałość, koszty eksploatacji, stosunkowo niewielka moc jak do dużej budy,

Odmiana silnika: 1,6 GDI 135KM

Rocznik: 2011

Przebieg: 172 000

Śr. spalanie: 8.9 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Kuba05.09.2018
Opinia:Bardzo fajna jednostka. Bezawaryjny jak się o niego dba (regularne wymiany oleju, czyszczenie zaworów ssących co ok 50tys!!!) Dynamika nie powala ale w mniejszym aucie jest znośnie (ja mam velostera) a spalanie w granicach 5,5 - 6,5 L/100km
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Veloster 140KM

Rocznik / Przebieg: 2011 / 110000

Średnie spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Michal03.05.2018
Opinia:Bardzo trwały silnik. Faktycznie mało dynamiczny, jak to wolnossący benzyniak -wymaga kręcenia do 4-6k, dopiero wtedy nabiera jakiejś dynamiki. Wiedziałem co kupuję, więc żadne to zaskoczenie. Spalanie: W trasie 6.5l -7l jest do zrobienia przy eco jeździe i prędkościach do 90-100. Powyżej tego + odcinki ekspresowe pokonywane trzeba już liczyć 8l - 8.5l. Da się jechać te 140-170km/h na autostradach, ale trzeba wtedy liczyć się ze spalaniem nawet ponad 10. W mieście, na krótkich trasach (do 5km) też nieco poniżej 10.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: ix35

Rocznik / Przebieg: 2014

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

maciek22.02.2018
Opinia:Hyundai Tucson z 1.6 gdi 132 km. Auto ma świtne opakowanie. Stworzone jest do silników 2,0 diesel, ostatecznie 1,7 diesel lub 1. 6 T-GDI, jednak te wersje dla przeciętnego Polaka są za drogie. Hyundai bardzo sprytnie postąpił-dał wersję dla ubogich (dla mnie)1.6 GDI -aby dużo nie pisać to tak jakby wsadzić pół silnika pod maskę, ale cena dla tego modelu spadła do takiej że sprzedaje się jak bułeczki, w końcu ma się pięknego SUV-a. Nie róbcie tego błędu co ja, chyba że wystarczy Wam wyprzedzić kolarza , a pod górkę bez obciążenia nie będziecie się denerwować znaczną redukcją biegów i tym że stanowicie przeszkodę nawet dla małych przeciętnych aut. Musi Wam wystarczyć cisza w kabinie podgrzewany fotel i kierownica, dużo miejsca i marzenie o normalnej jeździe. Dla mnie to wielka porażka finansowa. I zapomnijcie o spalaniu podanym przez hyundaia - to bluef nawet jeśli jeździcie niezmiernie ekonomicznie.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: hyundai tucson 2017 moc 132 KM

Rocznik / Przebieg: 2017/600 km

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Jerry13.12.2017
Opinia:Dobry napęd do miasta, ale w trasie też OK, pod warunkiem,że jedziemy eco. Przy rozsądnym traktowaniu miasto Warszawa 8,5l/100km, trasa 90km/h -4,7L,110km/h - 6,0L, 140km/h- 8,0L. Zero problemów, silnik jeździ, ale powyżej 4500obrotów dopiero żyje. Przejechał do tej pory 85,000 km. Ekologiczny - tylko 3,5 l oleju, szybko się rozgrzewa.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 135KM, ix-35

Rocznik / Przebieg: 2014 - 85000km

Średnie spalanie: 8.3 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki z rodziny Epsilon (1997-2008)

Silniki z rodziny Epsilon iRDE (2004-2016)

Silniki MPI z rodziny Kappa (od 2008)

Silniki GDI z rodziny Kappa (od 2016)

Silniki z rodziny Alpha (1991-2005)

Silniki z rodziny Alpha II (2000-2012)

Silniki MPI z rodziny Gamma (od 2006)

Silniki GDI z rodziny Gamma (od 2010)

Silniki z rodziny Beta (1994-2003)

Silniki z rodziny Beta II (2001-2011)

Silniki Kia z rodziny T8

Silniki z rodziny Nu (od 2010)

Silniki z rodziny Theta (2004-2015)

Silniki GDI z rodziny Theta (od 2011)

Silniki z rodziny Delta (1998-2010)

Silniki z rodziny Mu (2005-2011)

Silniki z rodziny Lambda (od 2006)

Silniki z rodziny Sigma (1991-2006)