Silnik 1.6 16V GDI o mocy 132-135KM miał zastosowanie od 2010 roku. Jednostka ma szerokie zastosowanie w różnych segmentach od kompaktów i30 140 oraz iX35 SUV. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CCVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania. Jednak nie we wszystkich odmianach silnik sprawuje się dobrze o ile w modelu i30 jest bardzo dobrze to już w modelu IX 35 dynamika pozostawia wiele do życzenia. Silnik lepiej czuje się na wysokich obrotach ale wtedy poziom spalania idzie w górę, przeciętnie w kompakcie osiągniemy wynik w granicach 7L ale w w wersji SUV wzrasta do 8-9l. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 1.6 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na przyzwoitym poziomie.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:bezpośredni
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Niezalecany do instalacji LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Odradzam!
Odmiana silnika: 1,6 GDI 135KM
Rocznik: 2011
Przebieg: 172 000
Śr. spalanie: 8.9 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Veloster 140KM
Rocznik / Przebieg: 2011 / 110000
Średnie spalanie: 6 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: ix35
Rocznik / Przebieg: 2014
Średnie spalanie: 9 l/100km
Odradzam!
Odmiana silnika: hyundai tucson 2017 moc 132 KM
Rocznik / Przebieg: 2017/600 km
Średnie spalanie: 9 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 135KM, ix-35
Rocznik / Przebieg: 2014 - 85000km
Średnie spalanie: 8.3 l/100km