Silnik 1.0 12V TSI to najnowsza konstrukcja koncernu VW w którym zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne. Priorytetem konstruktorów było stworzenie niewielkiej jednostki z dobrymi osiągami a przy niskim poziomie spalania. Konstrukcja 3 cylindrowa z 4 zaworami na jeden cylinder zasilana wtryskiem bezpośrednim wyposażona w Turbosprężarkę. Silnik spisuje się świetnie i nie odczujemy klasycznych trzech cylindrów, kultura pracy jest na najwyższym poziomie przy bardzo dobrej dynamice i niskim poziomie spalania. Na to wszystko składa się wiele czynników waga silnika, rozwiązania technologiczne między innymi układ wtryskowy oraz turbosprężarka.
Rodzaj układu:3-cylindrowy
Ilość zaworów:12
Typ wtrysku:bezpośredni
Turbosprężąrka
Rozrząd: Pasek, wymiana po 210.000 km.
Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.
Przegląd serwisowy co 2 lata.
Niezalecany do instalacji LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 110
Rocznik: 2017
Przebieg: 22000
Śr. spalanie: 5.7 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: CHZC
Rocznik: 2017
Przebieg: 27000
Śr. spalanie: 5.2 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 115KM
Rocznik: 2019
Przebieg: 7300
Śr. spalanie: 6.5 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 115 KM
Rocznik: 2019
Przebieg: 5 000
Śr. spalanie: 6 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 110 km
Rocznik: 2018
Przebieg: 26000
Śr. spalanie: 5.6 l/100km