Silniki Ford - Silnik 2.0 16V EcoBoost

Wyświetleń: 29790
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 2.0 EcoBoost o mocach 203KM/240KM do produkcji wszedł w roku 2010 i miał zastosowanie w samochodach Ford Mondeo, Galaxy, S-Max. Jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, z turbosprężarką oraz układem niezależnych, zmiennych faz rozrządu dla obu wałków przez co osiągnięto bardzo dobre parametry oraz obniżono zużycia paliwa. Pierwsza odmiana 203 KM przy 6000 obr/min osiąga maksymalny moment obrotowy 300Nm a odmiana 240KM przy 6000ob/min generuje maksymalny moment obrotowy 340Nm. Obie odmiany  współpracują z 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Ford PowerShift. Ponadto silnik spełnia normy spalin Co2. Żeby osiągnąć zamierzone cele jak dobre osiągi przy niski poziomie spalania konstruktorzy z Forda zastosowali wiele nowoczesnych rozwiązań takich jak nowej generacji turbosprężarka o niskiej bezwładności, bezpośredni układ wtryskowy najnowszej generacji z bardzo wysokim ciśnieniem (wtryskiwacze z dyszami o siedmiu otworach, które podają paliwo pod ciśnieniem 150 barów). Te rozwiązania pozwalają na osiągniecie spalania na poziomie 7-8 L przy dynamicznej jeździe. Dodatkowo blok silnika został wykonany ze stopów aluminium przez co jest lekki i pozwala na szybsze nagrzewanie się jednostki. Użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą w pełni zaspokojeni pod względem osiągów, dynamiki przy przyzwoitym jak na parametry silnika spalaniem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobre osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika

-Wady

  • spalanie w mieście
  • drogi serwis i części

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 5):
(9.2)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.4/10
Dynamika
9.2/10
Głosy według opinii użytkowników:50

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 295

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 49

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Jaguar XF05.10.2019
Opinia:Jak dla mnie super silnik, nie wiem skąd tyle negatywnych opini w sekcji "czy polecił byś ten silnik". Przejechałem póki co niecałe 150 tys km i zero awari. Sam tym autem zrobiłem prawie 80 tys km. Olej wymieniany co 15 tys km. Na trasę lepszy byłby diesel ale wolę więcej płacić za benzynę, niż regenerować wtryskiwacze czy DPF. Ja osobiście polecam!
ps. Trochę dynamiki już mi brakuje ale na początku byłem zachwycony.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 2.0 240 KM

Rocznik: 2014

Przebieg: 150 tys km

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

escape02.01.2019
Opinia:super
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 240 ecobust

Rocznik / Przebieg: 2016 80000

Średnie spalanie: 10.1 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Marcin25.04.2018
Opinia:Silnik ten mam w Jaguarze XF rocznik 2013. Auto z napędem na tył, całe szczęście bo faktycznie palił by wtedy jak smok. U mnie wychodzi w mieście 11, trasa 7 litrów. Da się osiągnąć niższe wartości, ale i wyższe. Generalnie pod tym kątem nie ma co narzekać. Dynamika również świetna. Co do awarii to jeszcze nie ma co się wypowiadać. Auto ma dopiero 75 tys km i jak na razie oprócz oleju czy świec nic nie trzeba było robić. Polecam !
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Jaguar XF / 240 KM

Rocznik / Przebieg: 2013 / 75 tys km

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Łukasz DG04.06.2017
Opinia:super silnik lecz to co piszą o spalaniu ( 7-8 przy dynamicznej jeździe )bardzo się mija z prawdą otóż przy delikatnej jeździe na trasie rzędu do 90 km/h zero wyprzedzania to udało mi się zejść do 8l w mieście przy prawie normalnej jeździe to 12 l lekko agresywnej 13 można przyjąć ze średnie spalanie tego modelu z tym silnikiem z napędem 4x4 to 10,5 l na 100 km
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Fusion USA 240 KM AWD 4x4

Rocznik / Przebieg: 2014 30500 km

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Adam10.10.2016
Opinia:silnik Perfekcyjny dopracowany pod każdym wzgledem,dynamika na najwyższym poziomie,kutura pracy przyspieszenie i zerowa awaryjność !!!Mam go w Mondeo i nie wyobrażam sobie mieć innego to co ten silnik potrafi to poprostu bajka.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Mondeo/ 203KM

Rocznik / Przebieg: 2015/145tys

Średnie spalanie: 8 l/100km