Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6 - Silnik 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)

Wyświetleń: 41077
Silnik 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)

Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.4 16V T-Jet o mocy 120KM miał swój debiut w 2007 roku w nowym modelu Fiata Bravo. Konstrukcja silnika nieskomplikowana z układem wtryskowym pośrednim oraz rozrządem napędzanym klasycznym paskiem. Jedynym nowatorskim rozwiązaniem jest zastosowaniem Turbosprężarki IHI i Garetta co miało przełożyć się na dobre osiągi. Największymi mankamentami tej jednostki są awarie Turbosprężarki IHI - pękający korpus, ubytki płynu chłodzącego i przedwczesne zużycie sprzęgła w którym zastosowano dwumasowe (dotyczy to mocniejszych wersji). Poza awariami wyżej wymienionego osprzętu nie zanotowano większych problemów. Silnik uważany jest za trwały i bez problemu można przejechać ponad 200tys/km bez najmniejszych awarii. Trwałość i mała awaryjność to zasługa prostej nieskomplikowanej konstrukcji, która jedynie została wsparta przez turbodoładowanie. Następcą 1.4 T-Jet jest silnik z oznaczeniem 1.4 Multi-Air o bardziej zaawansowanej technologi.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • Trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • Awarie Turbiny -pękające korpusy
  • awarie układu cieczy chłodzącej-ubytki płynu
  • szybkie zużycie sprzęgła w mocniejszych wersjach
  • sprzęgło z Dwumasą !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 2.9 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik 1.4 T-Jet o mocy 180KM  z Turbsprężarką  firmy GARRETT występował w Fiacie Abarth 500 i Grande Punto.

Średnia (głosów 8):
(8.8)
Trwałość
8.8/10
Utrzymanie
8.5/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:80

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 128

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Fiat Doblo Maxi 201804.11.2020
Opinia:Silnik bardzo elastyczny, przyspiesza sprawnie już przy 2000 obrotów, wrażenia podobne jak przy jeździe dieslem. Połączony z 6 biegową skrzynią. Bez problemu działa na LPG. Daj radę z tak dużym autem jak Fiat Doblo z pasażerami i ładunkiem. Spalanie podane poniżej, to spalanie LPG, w trybie mieszanym miasto/trasa (50/50).
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:elastyczny prosta konstrukcja świetny do LPG
Wady:jak dotąd wad nie stwierdziłem, może poza trudnym dostępem do filtra oleju (w warsztacie narzekali)

Odmiana silnika: 120KM 1,4 T-jet

Rocznik: 2018

Przebieg: 47000

Śr. spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Fiat Bravo II16.07.2020
Opinia:120KM daje już przyzwoite osiągi przy lekkim samochodzie. Spalanie od 6l przy spokojnej jeździe do 10l w korkach w mieście - średnio 7-8l. Przy 140km/h na autostradzie pali 8l, ale nigdy nie widziałem 9l nawet przy ostrej jeździe na autostradzie. Mój trochę bierze oleju, ale z opinii innych wiem, że większość prawie nic nie bierze. Mam 2 lata kupiony z przebiegiem 90 tyś ( teraz 114 tyś ) wymiany olejów, filtrów co roku. Świece poleca się wymieniać co 30 tyś i na oryginalne lub NGK jak oryginały ). Problemem jest skrzynia M32 ( Oplowską ) montowana do 2010 r - gdzie warto wymieniać olej i na inny niż poleca fabryka - dużo informacji jest w internecie. Polecam.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:Dobra dynamiki, dość cichy, spalanie niezłe w porównaniu z konkurencją, silnik podatny na chip tuning
Wady:Niektóre biorą olej ale to nie TSI i inne pochodne VV

Odmiana silnika: 88kW/120KM 1,4 T-JET

Rocznik: 2010

Przebieg: 114 tys

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Fiat bravo II23.07.2019
Opinia:Fiat bravo silnik super, spalanie lpg 8 trasa do 12 litrów miasto, średnio wychodzi 10 litrów.. Całe życie jeździłem dieslami z dużym momentem obrotowym A tu 1.4 turbo i wciska w fotel. Nie ma problemu z wyprzedzeniem. Na plus ceny czesci - grosze nie drenuja kieszeni rozrzad 280 zl, wydech 150 zl. Ale kazde auto ma jakieś wady:: padające silniczki klimatyzacji tzw. aktywatory: 4 sztuki sa pod deska rozdzielcza i jeśli dwa sa uszkodzone lepiej wymienić 4 bo wtedy nie trzeba drugi raz deski ściągać. Ale jest fachowiec w Skierniewicach co za 1000zl ogarnie całość w 4 godziny polecam.. Pękają turbiny - ja tego nie doświadczyłem. No i sprzęgło dwumasowe wiadomo drogie. Ale bez przesady jak kupisz ładny egzemplarz z pewną historia to nie musisz obawiać się awari.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 150 t-jet

Rocznik / Przebieg: 2008r. 104 tyś km

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

fan05.03.2018
Opinia:Rewelacyjny silnik.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: Abarth Grande Punto 190KM

Rocznik / Przebieg: 2009, 135 tys km

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

bartek10.10.2017
Opinia:super silnik!
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: bravo/ 120

Rocznik / Przebieg: 2010 / 340tyś

Średnie spalanie: 6.4 l/100km