Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.6 16V VTi 120KM (EP6/EP6C)

Wyświetleń: 108763
Silnik 1.6 16V VTi 120KM (EP6/EP6C)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 VTi o mocy 120KM to konstrukcja, która powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Trzeba kontrolować poziom oleju, przy niski poziom skutkuje usterką hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą zadowoleni z kultury pracy silnika i jego osiągów.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • silnik konstrukcji PSA-BMW
  • konstrukcja nowoczesna
  • blok oraz głowica aluminiowa
  • pokrywa zaworów plastikowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000 km.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 23):
(7.6)
Trwałość
7.4/10
Utrzymanie
7.1/10
Dynamika
8.3/10
Głosy według opinii użytkowników:176

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 569

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 191

Opinie użytkowników

Średnia:
(4.0)

Odradzam!

Citroen C3 Picasso17.07.2020
Opinia:Świetnie wkręca się na obroty, a potrzebuje ich ponieważ poniżej 2500 obr./min nic się nie dzieje, ale jak już się wkręci to jest naprawdę dynamiczny. Prędkość 100 km/h rozwija dopiero przy 3000 obr./min (konsekwencja braku 6 biegu) i poziom hałasu jest wciąż akceptowalny, przy 140 km/h na autostradzie jest już za głośno, a zużycie paliwa zbyt duże, zatem normalna prędkość podróżna w dalsze trasy to góra 120 km/h. Dla bogatych z duszą rajdowca silnik ten ochoczo ciągnie aż do odcinki zapłonu, budząc postrach na niemieckich autostradach (przy prawie 200 km/h według komputera zużycie paliwa ok. 35 l/100 km). Wszystko było fajnie, ale w okolicach 65 tys. km przebiegu silnik nabrał nagle nieumiarkowanego apetytu na olej oraz maniery podświetlania kontrolki 'check engine', a ponieważ serwis nie był w stanie nic z tym zrobić (poza propozycją odpłatnej wymiany silnika, na którą jakoś nie miałem ochoty) to trzeba było się z autem rozstać...
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
1.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:relatywnie niskie zużycie paliwa, bardzo dobra dynamika przy wyższych obrotach
Wady:duże zużycie oleju - konsekwencja nietrwałych komponentów układu rozrządu

Odmiana silnika: 120 KM/EP6C

Rocznik: 2015

Przebieg: 69000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Peugeot 5008 2010r08.06.2020
Opinia:Mam Peugeota 5008 1,6 Benzyna VTI 120Km 2010r. Od nowości przejechane 560tyś km, przebieg autostradowy. Olej wymieniany co 9-10 tyś km. Trzy razy wymieniany łańcuch. Uważam za udany silnik, jeśli wymiany oleju stosujemy co 10 tyś km. Następny też będzie 1,6 VTI 120KM
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:Duży przebieg bez remontu, cicha praca, znikoma ilość brania oleju.
Wady:Brak

Odmiana silnika: 1,6 VTI 120KM

Rocznik: 2010

Przebieg: 560 tyś

Śr. spalanie: 8.3 l/100km

Średnia:
(1.7)

Odradzam!

308 SW, 1,6 vti 120 km28.05.2020
Opinia:Problemowy silnik z niskiej jakości komponentów.
Podstawowy problem to wypadanie gniazd zaworowych i kompletny remont silnika, gdzie głowica jest nie regenerowalna bo po złożeniu występują znów te same problemy. Kody P1338, P1336 czyli wypadanie zapłonu z tym związane. Pozatym rozciąganie łańcucha rozrządu i zwiększający się apetyt na olej świadczące o zbliżających się kłopotach. Odradzam. Mnóstwo artykułów w internecie o ludziach którzy rozkładają ręce przy tych silnikach. Remont w granicach 10 tys.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
1.0/10
Dynamika
3.0/10
Zalety:żadnych
Wady:Rozciąganie łańcucha rozrządu, apetyt na olej, wypadanie zapłonu spowodowane wypadaniem gniazd zaworowych,

Odmiana silnika: 88 kw

Rocznik: 2011

Przebieg: 184000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

30826.03.2020
Opinia:Dobra dynamika, niskie spalanie
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 120

Rocznik: 2010

Przebieg: 100000

Śr. spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(1.0)

Odradzam!

Citroen Berlingo29.02.2020
Opinia:To jest q*wa dramat. Olej pił jak szalony, w ciężkim berlingo silnik zamulony jak stawa na zimę. Do tego głośny, żeby jako tako jechać, trzeba było cisnąć w podłogę. A teraz ciekawostka. przy 20k przebiegu awarii uległo koło pośrednie z napinaczem wał-pompa wody. Unieruchomiło to pojazd na drodze. Po rozebraniu napinacza, okazało się że steruje nim... silniczek jak od zabawki plus 2 przekładnie planetarne. PORAŻKA.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
1.0/10
Dynamika
1.0/10
Zalety:brak
Wady:duże spalanie paliwa i oleju, mało dynamiczny, głośny,

Odmiana silnika: 120

Rocznik: 2016

Przebieg: 20000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Marian 13.08.2020
W moim citroenie, mam wypadanie zapłonu w drugim cylindrze, wymieniłem, świece, cewki, rozrząd i nic, doradźcie, co robić..??

C4

Najnowsze komentarze

Marian
13.08.2020
0
W moim citroenie, mam wypadanie zapłonu w drugim cylindrze, wymieniłem, świece, cewki, rozrząd i nic, doradźcie, co robić..??

C4