Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.6 16V VTi 120KM (EP6/EP6C)

Wyświetleń: 98509
Silnik 1.6 16V VTi 120KM (EP6/EP6C)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 VTi o mocy 120KM to konstrukcja, która powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Trzeba kontrolować poziom oleju, przy niski poziom skutkuje usterką hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą zadowoleni z kultury pracy silnika i jego osiągów.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • silnik konstrukcji PSA-BMW
  • konstrukcja nowoczesna
  • blok oraz głowica aluminiowa
  • pokrywa zaworów plastikowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000 km.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 22):
(7.8)
Trwałość
7.7/10
Utrzymanie
7.4/10
Dynamika
8.2/10
Głosy według opinii użytkowników:175

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 556

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 179

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.3)

Polecam!

brak15.01.2018
Opinia:Mam założoną instalacje gazową przez co ten silnik traci bardzo dużo ze swojej zwinności i trwałości oraz mocy. Samochód został kupiony od pierwszego właściciela ,który przejechał tym samochodem 50 000 km. Od momentu kupna założyłem w nim gaz ,czyli przejechał na "gazie" 160 000km. Przy takim przebiegu silnik nie wyrabia już z dostarczaniem gazu i silnik zaczyna się nim dławić. Nie polecam zakładanie instalacji gazowej. Kolejnym minusem są uszczelki. Byłem już cztery razy u mechanika i przy każdej z wizyt słyszałem "Teraz już nic nie będzie cieknąć". Niby mała rzecz ,a jak uprzykrza życie. Oleju muszę dolewać co drugi dzień około 0.5l aby nie było problemów z łańcuchem rozrządu. Pomimo tych wad silnik na czystej benzynie (98 Pb czasami 95 Pb) jeździ świetnie.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Peugeot 308 1.6 120km

Rocznik / Przebieg: 2008 210 000km

Średnie spalanie: 9.8 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Darek04.09.2016
Opinia:Przebieg 130 tys. i zero problemów, silnik bardzo dynamiczny ładnie się zbiera jest cichy i w miarę ekonomiczny. Średnio 7l/100km, to bardzo dobry wynik. We wnętrzu podczas jazdy bardzo cicho nawet przy dużych prędkościach, skrzynia dobrze zsynchronizowana, dobre przełożenia. Jestem bardzo zadowolony.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Peugeot 308 Hatchback 1.6./120KM

Rocznik / Przebieg: 2012 130tys

Średnie spalanie: 7 l/100km