Silnik 1.8 Duratec 125KM jest rozwinięciem starszej konstrukcji Zetec i miał zastosowanie w modelach Ford Focus, C-MAX oraz Mondeo. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Silnika szesnastozaworowy z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem na łańcuchu. Silnik nie specjalnie jest zalecany do instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to należy pilnować regulacji zaworów lub montować instalację z lubrifikacją. Koszty serwisu tej jednostki nie są wygórowane ale trzeba pamiętać o regularnych wymianach olejów i filtrów Ford zaleca co 20.000km. Użytkownicy radzą zmniejszenia interwału do 10.000km max 15.000km i ważne aby lać olej odpowiedniej specyfikacji zalecanej przez serwis. Jeżeli zastosujemy się do zaleceń serwisu spokojnie możemy osiągać wynik 500 .tyś/km bez większych napraw. Spalanie 1.8 /125KM jest uzależniona od stylu jazdy jednak trzeba przyjąć że silnik średnio pali około 8L na 100KM.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 20.000.
Niezalecany do instalacji LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 1.8 PB 125 km
Rocznik: 2007
Przebieg: 162 000
Śr. spalanie: 9 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 1.8 125km
Rocznik: 2009
Przebieg: 334tys
Śr. spalanie: 8.5 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 125KM
Rocznik: 2003
Przebieg: 280000
Śr. spalanie: 10 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 125KM/1.8
Rocznik: 2009
Przebieg: 450tys
Śr. spalanie: 8 l/100km
Odradzam!
Odmiana silnika: 1.8 125km
Rocznik: 2008
Przebieg: 147000
Śr. spalanie: 6.5 l/100km