Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.2 12V MPI

Wyświetleń: 11011
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.2 12V o mocy 64KM miał zastosowanie w samochodach klasy A oraz B VW, Skoda, Seat. Silnik jest modernizacją wersji 6-zaworowej i wszedł do produkcji od 2006 roku. Konstrukcja trzy cylindrowa wykonana z aluminium z czterema zaworami na cylinder z walkiem wyrównującym, którego zadaniem było polepszenie pracy silnika. Dodatkowym plusem jest zastosowanie rozrządu na łańcuchu, jednak nie jest nie zniszczalny i mechanicy zalecają jego regularną kontrolę w razie głośniejszej jego pracy - wymianę. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie cewki zapłonowej. Zamysłem było wyprodukowanie silnika o małej pojemności, którego zadaniem miało być obniżenie kosztów użytkowania a co za tym idzie niższego spalania. Nie do końca się to udało, ponieważ silnik nie jest tak oszczędny a średnio spala około 7 l ,więc wynik nie odbiega od klasycznej wersji 4-cylindrowej 1.4, jednak przy delikatnym użytkowaniu w mieście możemy spokojnie zejść do poziomu spalania 6L. Na szczęście silnik dobrze współpracuje z instalacja LPG co daje możliwości obniżenia kosztów użytkowania. Koniecznie musimy przestrzegać regularnego serwisu i nawet zmniejszenia do 12 tys km wymiany oleju przez co unikniemy problemów z łańcuchem rozrządu. Po za tymi mankamentami kierowcy są raczej zadowoleni z silnika bo jest dosyć trwały i tani w serwisowaniu a części jest pod dostatkiem w przystępnych cenach.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • Silnik bardzo żywotny
  • mało awaryjny
  • łatwy dostęp do części
  • łańcuch rozrządu.

-Wady

  • silnik trzy cylindrowy niska kultura pracy
  • uwaga na łańcuch !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(7.6)
Trwałość
9.8/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
5.0/10
Głosy według opinii użytkowników:31

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

seat ibiza 6L stella 13.10.2019
Opinia:9 lat uzytkowania a biorac pod uwage wiek auta 15 lat - 250 tysiecy nakrecone , choc sadze ze spokojnie kolo 300 bo licznik byl cofany na bank. Silnik od samego poczatku na gazie cng a w Polsce juz na lpg. Zadnej awarii poza wymiana cewek zaplonowych i swiec co jest normalne bo sie po prostu upalily z czasem. Zerowe branie oleju, doslownie zadne. Kultura pracy malej kosiarki, moc jakakolwiek dopiero od 4000 obrotow ale 65 koni wystarczy aby pojechac nawet 170 na godzine wiec skoro nie widac roznicy to po co przeplacac i miec problemy, nerwy, koszty. Mowili mi ze AZQ to mi zaraz lancuch przeskoczy albo sie rozciagnie, rozciagaly sie w skodach, w moim seacie zadnych niepokojacych odglosow. Wystarczy lac olej z butelki dobrej firmy a nie polegac na mechanikach wlewajacych byle co z beczki i jeszcze nigdy nie wymieniajacy oringa na filtrze. Proponuje rowniez nie wierzyc w mity bo tworza je ludzie od marketingu specjalizujacy sie w sprzedawaniu bajek o ktorych marzymy a ktore drenuja nasze portfele.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: AZQ 65 KM

Rocznik: 2004

Przebieg: 250000

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

1.2 fresh03.10.2019
Opinia:małe autko dla emeryta,lub na dojazdy do pracy. zalezy kto co woli. ja mam skodzine 8 lat i zrobiłem 350000 km i tylko raz powaniejsza awaria czyli wymiana zaworów i popychaczy. nie dodałem ze autko cały czas smiga na gazie, nie bede tu robił reklamie firmie. dobrze sie sprawuje. atko dla ceniacych ekonomie. Autko dla bardzo cierpliwych ludzi. spalanie gazu to 7 litrów przy cenie 2 zł . wiec suma sumaru najtaniej na gazie
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 40kw

Rocznik: 2003

Przebieg: 350000

Śr. spalanie: 5 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Seba06.02.2018
Opinia:Król autostrad to z niego nie będzie ale z taką mocą być nie może. Biegi ratują trochę sytuację z rozpędzaniem się. Spalanie znakomite. Kiedyś z Rzeszowa do Warszawy we trójkę z klimatyzacją włączoną spalił średnio 4,9. Mimo przebiegu oleju nie bierze ani kropli. Łańcuch zmieniany przy 195 000. Gdyby nie te cewki... Jedna rada: pilnować terminu wymiany świec bo cewki są wrażliwe na przsskakujący zapłon.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Skoda Fabia 1 64 km

Rocznik / Przebieg: 2005, 228 000 km

Średnie spalanie: 5.8 l/100km

Średnia:
(6.7)

Odradzam!

Damian29.08.2017
Opinia:Silnik bardzo mizerny i wcale tak mało nie apli jakby się wydawało średnio 7-7.5L to zdecydowanie za dużo jak na taką pojemność.Dodatkowo pracuje jak mały traktorek nierówno i głośno,dynamiki nie ma kompletnie żadnej,moja kochana żona ciągle pyta kiedy go sprzedam,problem w tym ze niema chętnych.Co do awaryjności jest na zerowym poziomie nic się nie dzieje to takie pocieszenie.Już nigdy nie kupię auta z silnikiem 3-cylindrowym a zwłaszcza z pod znaku VW
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: Fabia/64KM

Rocznik / Przebieg: 2006r/170,000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe