alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Chevrolet Cruze I FL 1.8 16V VVT 141KM (LUW)

Chevrolet Cruze I FL 1.8 16V VVT 141KM (LUW)

Wyświetleń: 13526

Dane techniczne

Chevrolet Cruze I FL 1.8 16V VVT 141KM (LUW)
Pojemność [cm3]1796
Moc [KM]141
Moment obrotowy [Nm]176
Rodzaj wtryskuwielopunktowy
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h]200
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h)10.1

Lata produkcji: 2012-2015

Nadwozie:

  • liftback
  • sedan
  • kombi

Segment: C (kompaktowe)

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.2l6.8l5.3l

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana oleju30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu150.000km lub 10 lat

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 16V10113014.15.4
1.4 16V1402019.35.6

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów 6):
(8.5)
Trwałość silnika
9.2/10
Niezawodność auta
9.3/10
Spalanie benzyny
7.2/10
Koszty utrzymania
8.5/10
Głosy według opinii użytkowników:60

Spalanie według użytkowników

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

10.0l8.7l7.7l

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Cruze I01.02.2021

Polecam!

2010/206000
Średnia ocena:
(7.3)
Trwałość silnika
8.0/10
Niezawodność auta
10.0/10
Spalanie benzyny
6.0/10
Koszty utrzymania
5.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.5l8.5l7.9l

Opinia:Opinię pozostawiłam w Komentarzach użytkowników.
Cruzika mam od lipca 2019, sprowadzony z Niemiec z jednym właścicielem od zakupu. Jestem drugim. LPG zakładałam sama w Polsce przy 150tys km. Obecnie ma 206 z haczykiem. jak łatwo policzyć zrobiłam nim w ciągu roku 50tys. km i nie mam zupełnie na co narzekać. Jeżdżąc przepisowo komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 8/9L Pb95 przy jeździe mieszanej (Kraków korki+jakieś 30km wsiowych dróg *w jedną stronę), natomiast LPG ok. 10L. Na trasie udaje się zbić do jakiś 7,5/8L benzyny. Jak ktoś pisze, że miał poniżej 7L to chce zobaczyć jak jeździ.
Jazda "brawurowa" czyt. na wysokich obrotach to spalanie w granicach 11L benzyny, gazu o dziwo podobnie. Godzina na postoju pożera jakieś 0,5l benzyny. Generalnie jazda na "gołej" benzynie jest absolutnie nieekonomiczna, wskazówka leci w oczach, a że przy dzisiejszych cenach za 100zł mam pół baku, to ta połówka bardzo szybko topnieje. To obserwacje z własnego użytkowania. Dużo jeżdżę nim po Polsce. Przykładowo: na pełnym baku LPG z Krakowa do Wrocławia za 90zł. Do Wolina na 4 tankowaniach gazu. Na 4 osoby to raptem wycieczka za 100zł. Dla mnie to śmieszne koszty.
I taka wzmianka, zamknęłam licznik przy prędkości 220 bez problemu, myślę że osiągnął więcej. Zatem prędkość maksymalna to na pewno nie jest 200km/h. Dwieście u mnie bez wysiłku na autostradzie wchodzi.
I tutaj muszę niestety wspomnieć o Check Engine...Po zainstalowaniu LPG - zaraz po zakupie - żyję z tą kontrolką w symbiozie (forumowiczom znana sytuacja). Komputer diagnostyczny wskazuje stały błąd dot. ubogiej [suchej] mieszanki paliwa. Związany z sondą za katalizatorem. CRUZE po prostu nie lubi gazu. Dlatego raz-dwa razy w tygodniu przeciągnę go na benzynie, po 60km check znika. Tak dla zdrowotności. Powraca po przejechaniu jakiś 130km na gazie, ale niczym poza swoją obecnością na desce się nie objawia. Wyczyszczenie sond trochę pomogło, check nie włączał się przez jakieś 650km.
Minusem na trasie na pewno jest brak 6-biegowej skrzyni. Aż się prosi by taką mieć i to uważam za dużą wadę i krzywdę dla tego samochodu. Rozbujany idzie jak pocisk, ale wycie na wysokich obrotach jest uciążliwe, czasem aż mi go szkoda. Męczy się. Niemniej jednak, jeździłam w dużo głośniejszych jednostkach innych marek.
Wymieniałam również uszczelkę pompy oleju, z forum wiem, że lubi przepuszczać po jakimś czasie. Taki materiał. Wymienione, wszystko wróciło do stanu fabrycznego.
Gdybym miała możliwość wyboru, Cruza wzięłabym ponownie, jedyne co zastanawiałabym się nad uturbioną jednostką lub dieslem, z racji tego, że można zwiększyć moc nominalną pojazdu. Akurat w momencie kiedy go kupowałam padło na ten wariant. Ale nie żałuję absolutnie. Tańsza o kilka tysięcy wersja Astry J. Części również pasują, nie jest drogi w utrzymaniu. A stylistycznie...cóż każdy ma swój gust, jak dla mnie Cruze wizualnie przyciąga spojrzenia dużo mocniej niż typowa Astra IV, za fajne pieniądze ma się komfortowy samochód z segmentu C posiadający bardzo atrakcyjną linię i dobry silnik.
Zalety:Ekonomiczna jazda na LPG; niskie koszty eksploatacji (zamienniki OPEL); komfortowa jazda w segmencie C; bardzo intuicyjny
Wady:brak 6biegu; spore spalanie Pb; nietypowy rozstaw dla felg (5x105); dość ograniczona widoczność przez spore lusterka i szeroki słupek
Cruze / J300 1.8 141km23.10.2019

Polecam!

2012 / 145,000
Średnia ocena:
(7.5)
Trwałość silnika
8.0/10
Niezawodność auta
8.0/10
Spalanie benzyny
6.0/10
Koszty utrzymania
8.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

11.5l9.7l8.5l

Opinia:Auto mam od 3 miesięcy, pierwszy właściciel, polski salon. Od nowości z LPG. Auto polecam w trasy, do miasta niekoniecznie. Wielkie przednie słupki utrudniają widoczność. Auto wygodne pod warunkiem 16" kół, na 17" wg mnie za twarde. Bardzo dobrze się prowadzi, zarówno na krętych drogach jak i na autostradzie. Silnik jest trochę za glośny. Auto ma nadal fabryczne tarcze, ale tył jest do wymiany. Auto dosyć bezawaryjne. %%% SPALANIE PODANE W BENZYNIE. Na LPG średnio 12L/100 km
Zalety:Duża wytrzymałość. Tanie części zamienne. Warto szukać aut od pierwszego właściciela, z polskiego salonu
Wady:Niewygodne fotele. Wysokie spalanie. Długi skok lewarka. Zawiasy bagażnika w sedanie mocno wchodzą do wnętrza bagażnika.
Dominik16.09.2018

Polecam!

Chevrolet Cruze
Średnia ocena:
(10.0)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
10.0/10
Spalanie benzyny
10.0/10
Koszty utrzymania
10.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.6l9.0l8.0l

Opinia:Kupiłem używany z przebiegiem 130000 km. Zrobiłem kolejne 90 000 i wszystko ok.
Marek18.08.2018

Polecam!

Cruze/2012/127000km
Średnia ocena:
(8.5)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
9.0/10
Spalanie benzyny
7.0/10
Koszty utrzymania
8.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

10.5l8.5l7.5l

Opinia:Chętnie kupił bym kolejne auto, które było tak tanie w zakupie i tak dobrze by się sprawowało. Przed ponad 5 lat eksploatacji i 127kkm wymieniłem:
- Kilka razy olej + filtr (co 10-15kkm)
- Klika razy filtr powietrza i filtr kabinowy (co roku)
- Płyn w chłodnicy po 5 latach
- Płyn hamulcowy po 2 latach (ASO ma to w harmonogramie)
- Klocki hamulcowe po 65kkm, tarcze + klocki po 120kkm. Klocki z tyłu wytrzymały prawie 100kkm
- Opony
- Świece zapłonowe po 40kkm, 80kkm i 120kkm
- Olej w skrzyni biegów po 80kkm
- Zawieszenie cały czas fabryczne
Zalety:- Jeden z większych aut segmentu C - Ładna sylwetka, fajny agresywny przód - Nowoczesny, bardzo dobrze wyposażony - Tani w zakupie i eksploatacji - Masywny, dobrze trzyma się drogi.
Wady:- Dość ciężki - Skrzynia 5 biegów (ale za to bezawaryjna, M32 w astrze padały jak muchy) - Znajomi pytali dlaczego nie kupiłem 3 letniego audi od Niemca (a teraz pytają czy nie chcę sprzedać ;)
Kuba06.10.2017

Polecam!

Cruze 1.8 LS
Średnia ocena:
(8.8)
Trwałość silnika
9.0/10
Niezawodność auta
9.0/10
Spalanie benzyny
7.0/10
Koszty utrzymania
10.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

8.5l7.5l6.5l

Opinia:Doskonały silnik. Prawie 150 000 km bez usterek. Cała eksploatacja to olej co max 15kkm, Świece zapłonowe co 40kkm. Niedługo wymieniam rozrząd, bo już czas. Oby dalsza eksploatacja była tak samo udana.
Zalety:Tani w eksploatacji Nie rzuca się w oczy - złodzieje omijaja ;-) Wygodny
Wady:Skrzynia 5 biegowa, ale przynajmniej trwała, bo 6 biegowa M32 często pada Spalanie jest trochę większe niż np. 1.4 turbo, ale za to silnik totalnie bezawaryjny

Komentarze użytkowników

0 #1 Catalina 01.02.2021
Cruzika mam od lipca 2019, sprowadzony z Niemiec z jednym właścicielem od zakupu. Jestem drugim. LPG zakładałam sama w Polsce przy 150tys km. Obecnie ma 206 z haczykiem. jak łatwo policzyć zrobiłam nim w ciągu roku 50tys. km i nie mam zupełnie na co narzekać. Jeżdżąc przepisowo komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 8/9L Pb95 przy jeździe mieszanej (Kraków korki+jakieś 30km wsiowych dróg *w jedną stronę), natomiast LPG ok. 10L. Na trasie udaje się zbić do jakiś 7,5/8L benzyny. Jak ktoś pisze, że miał poniżej 7L to chce zobaczyć jak jeździ.
Jazda "brawurowa" czyt. na wysokich obrotach to spalanie w granicach 11L benzyny, gazu o dziwo podobnie. Godzina na postoju pożera jakieś 0,5l benzyny. Generalnie jazda na "gołej" benzynie jest absolutnie nieekonomiczna, wskazówka leci w oczach, a że przy dzisiejszych cenach za 100zł mam pół baku, to ta połówka bardzo szybko topnieje. To obserwacje z własnego użytkowania. Dużo jeżdżę nim po Polsce. Przykładowo: na pełnym baku LPG z Krakowa do Wrocławia za 90zł. Do Wolina na 4 tankowaniach gazu. Na 4 osoby to raptem wycieczka za 100zł. Dla mnie to śmieszne koszty.
I taka wzmianka, zamknęłam licznik przy prędkości 220 bez problemu, myślę że osiągnął więcej. Zatem prędkość maksymalna to na pewno nie jest 200km/h. Dwieście u mnie bez wysiłku na autostradzie wchodzi.
I tutaj muszę niestety wspomnieć o Check Engine...Po zainstalowaniu LPG - zaraz po zakupie - żyję z tą kontrolką w symbiozie (forumowiczom znana sytuacja). Komputer diagnostyczny wskazuje stały błąd dot. ubogiej [suchej] mieszanki paliwa. Związany z sondą za katalizatorem. CRUZE po prostu nie lubi gazu. Dlatego raz-dwa razy w tygodniu przeciągnę go na benzynie, po 60km check znika. Tak dla zdrowotności. Powraca po przejechaniu jakiś 130km na gazie, ale niczym poza swoją obecnością na desce się nie objawia. Wyczyszczenie sond trochę pomogło, check nie włączał się przez jakieś 650km.
Minusem na trasie na pewno jest brak 6-biegowej skrzyni. Aż się prosi by taką mieć i to uważam za dużą wadę i krzywdę dla tego samochodu. Rozbujany idzie jak pocisk, ale wycie na wysokich obrotach jest uciążliwe, czasem aż mi go szkoda. Męczy się. Niemniej jednak, jeździłam w dużo głośniejszych jednostkach innych marek.
Wymieniałam również uszczelkę pompy oleju, z forum wiem, że lubi przepuszczać po jakimś czasie. Taki materiał. Wymienione, wszystko wróciło do stanu fabrycznego.
Gdybym miała możliwość wyboru, Cruza wzięłabym ponownie, jedyne co zastanawiałabym się nad uturbioną jednostką lub dieslem, z racji tego, że można zwiększyć moc nominalną pojazdu. Akurat w momencie kiedy go kupowałam padło na ten wariant. Ale nie żałuję absolutnie. Tańsza o kilka tysięcy wersja Astry J. Części również pasują, nie jest drogi w utrzymaniu. A stylistycznie...cóż każdy ma swój gust, jak dla mnie Cruze wizualnie przyciąga spojrzenia dużo mocniej niż typowa Astra IV, za fajne pieniądze ma się komfortowy samochód z segmentu C posiadający bardzo atrakcyjną linię i dobry silnik.

Najbardziej awaryjna część

Silnik
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
Rozrząd
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Elektronika
zagłosuj
Inne
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najnowsze komentarze

Catalina
01.02.2021
0
Cruzika mam od lipca 2019, sprowadzony z Niemiec z jednym właścicielem od zakupu. Jestem drugim. LPG zakładałam sama w Polsce przy 150tys km. Obecnie ma 206 z haczykiem. jak łatwo policzyć zrobiłam nim w ciągu roku 50tys. km i nie mam zupełnie na co narzekać. Jeżdżąc przepisowo komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 8/9L Pb95 przy jeździe mieszanej (Kraków korki+jakieś 30km wsiowych dróg *w jedną stronę), natomiast LPG ok. 10L. Na trasie udaje się zbić do jakiś 7,5/8L benzyny. Jak ktoś pisze, że miał poniżej 7L to chce zobaczyć jak jeździ.
Jazda "brawurowa" czyt. na wysokich obrotach to spalanie w granicach 11L benzyny, gazu o dziwo podobnie. Godzina na postoju pożera jakieś 0,5l benzyny. Generalnie jazda na "gołej" benzynie jest absolutnie nieekonomiczna, wskazówka leci w oczach, a że przy dzisiejszych cenach za 100zł mam pół baku, to ta połówka bardzo szybko topnieje. To obserwacje z własnego użytkowania. Dużo jeżdżę nim po Polsce. Przykładowo: na pełnym baku LPG z Krakowa do Wrocławia za 90zł. Do Wolina na 4 tankowaniach gazu. Na 4 osoby to raptem wycieczka za 100zł. Dla mnie to śmieszne koszty.
I taka wzmianka, zamknęłam licznik przy prędkości 220 bez problemu, myślę że osiągnął więcej. Zatem prędkość maksymalna to na pewno nie jest 200km/h. Dwieście u mnie bez wysiłku na autostradzie wchodzi.
I tutaj muszę niestety wspomnieć o Check Engine...Po zainstalowaniu LPG - zaraz po zakupie - żyję z tą kontrolką w symbiozie (forumowiczom znana sytuacja). Komputer diagnostyczny wskazuje stały błąd dot. ubogiej [suchej] mieszanki paliwa. Związany z sondą za katalizatorem. CRUZE po prostu nie lubi gazu. Dlatego raz-dwa razy w tygodniu przeciągnę go na benzynie, po 60km check znika. Tak dla zdrowotności. Powraca po przejechaniu jakiś 130km na gazie, ale niczym poza swoją obecnością na desce się nie objawia. Wyczyszczenie sond trochę pomogło, check nie włączał się przez jakieś 650km.
Minusem na trasie na pewno jest brak 6-biegowej skrzyni. Aż się prosi by taką mieć i to uważam za dużą wadę i krzywdę dla tego samochodu. Rozbujany idzie jak pocisk, ale wycie na wysokich obrotach jest uciążliwe, czasem aż mi go szkoda. Męczy się. Niemniej jednak, jeździłam w dużo głośniejszych jednostkach innych marek.
Wymieniałam również uszczelkę pompy oleju, z forum wiem, że lubi przepuszczać po jakimś czasie. Taki materiał. Wymienione, wszystko wróciło do stanu fabrycznego.
Gdybym miała możliwość wyboru, Cruza wzięłabym ponownie, jedyne co zastanawiałabym się nad uturbioną jednostką lub dieslem, z racji tego, że można zwiększyć moc nominalną pojazdu. Akurat w momencie kiedy go kupowałam padło na ten wariant. Ale nie żałuję absolutnie. Tańsza o kilka tysięcy wersja Astry J. Części również pasują, nie jest drogi w utrzymaniu. A stylistycznie...cóż każdy ma swój gust, jak dla mnie Cruze wizualnie przyciąga spojrzenia dużo mocniej niż typowa Astra IV, za fajne pieniądze ma się komfortowy samochód z segmentu C posiadający bardzo atrakcyjną linię i dobry silnik.