Silnik 1.0 16V VVT-i 1SZ-FE dodano: 04.12.2020

Przejechane 70kkm, dwa razy padł alternator (umieszczony jest od dołu, chlapie na niego woda i puchną zwoje). Oprócz tego silnik totalnie bezobsługowy, zmieniany olej co 10kkm. Jedyny minus tego silnika to słaba dynamika, nie radzi sobie z masą Yarisa (pewnie lepszy byłby 1.3). 10kkm temu założony gaz BRC, zobaczmy czy przy regularnej kontroli luzów zaworowych da radę.

Silnik 2.0 16V F4R dodano: 03.12.2020

Silnik wspaniale pracuje nie tylko kiedy jest w pełni rozgrzany. Jazda jest dynamiczna, a obsługa prosta. Ogólnie auto jest bardzo trwałe i znosi wiele utrudnień oraz przeciążeń. Przy delikatnej nodze, można spalić małe jak na tę moc ilości paliwa. Regularna zmiana oleju, dbanie o cewki i świece oraz wcześniejsza zmiana rozrządu da nam wiele miłych przeżyć z jazdy. Polecam wszystkim, szczególnie F7R ale i z F4R będziecie zadowoleni

Silnik 1.6 8V MPI 102KM dodano: 02.12.2020

Silnik 1.6 mpi ma kilka oznaczeń i różnią się mało ważnymi szczegółami, jednak te z serii a np. ALZ są dużo lepsze do gazu gdyż mają trwalsze głowice od tych z serii B np. BSE, BGU. W sumie wszystkie zbierają dobre opinie różnice widać dopiero przy przebiegach rzędu 450kkm. Ogólnie fajny silnik montowany jeszcze z vw polo na rynek rosyjski itp gdzie jeszcze euro5 nie obowiazuje.

Silnik 2.3 VR5 dodano: 30.11.2020

silnik rewelacja wykrecilem juz 405000 tys km bez zadnego remontu z tego 220000 tys na gazie spalanie pb 810 ltr na100 km gaz 10/12 ltr na 100 km skrzynia tiptronic wymiana olrju co 10000 tys km castrol 5w30 w skrzyni co 50 tys

Silnik 2.0 16V D-TEC 131KM (X20SED) dodano: 30.11.2020

Dynamiczny silnik (podobno pasuje z Vectry i Nubiry) dobrze współpracuje z gazem, prosty w budowie.

Silnik 5.7 V8 HEMI VCT 364/369/375KM (EZH) dodano: 30.11.2020

Udana jednostka oferująca niesamowitą elastyczność. Jest to stara amerykańska szkoła: układ OHV, rozrząd na łańcuchu. Silnik oddycha pojemnością i jest niewysilony. Od 2009r. dodano VVT i poprawiono moment obrotowy oraz podwyższono moc. Silnik sprawia wrażenie, że podaje moc bo może, a nie musi. Kluczową rzeczą jest wymiana oleju max. co rok lub 10000km. W przeciwnym razie istnieje ryzyko uszkodzenia systemu odłączania cylindrów MDS oraz popychaczy. Polecam lać Amsoil 5W20. Ew. 0W30 -jeśli ktoś lubi mocno deptać oraz jest LPG. Silnik legendarny i trwały, jednak ma swoją bolączkę w postaci słabego smarowania wałka rozrządu co czasami prowadzi do zatarcia rolki któregoś popychacza co prowadzi do wytarcia krzywki i wypadania zapłonu. Zdarza się to rzadko, ale ryzyko jest. HEMI lubi LPG. Ważne aby instalacja była sekwencyjna, podwojona i z zapasem. Wtedy jeździ się za połowę, a moc i moment pozostaje bez zmian. Ponadto, silnik jest łatwy do modyfikacji. DiabloSport na mapie "93 octane DiabloTune" dodaje 25-30KM - sprawdzane na hamowni. Po montażu customowego wydechu i HEMI zaczyna gadać: bulgocze na wolnych, ryczy na wysokich obrotach - polecam! Taka pojemność i napęd na tył gwarantują dobrą zabawę i zapotrzebownie na opony :D

Silnik 1.4i 8V 73/75KM (TU3 JP/A) dodano: 29.11.2020

wymieniłem uszczelke pod głowicą ale moja wina poniwewaz jedziłem po miescie z przegrzewajacym sie silnikiem pęknęła rura z układu chłodzenia, nie pamietam abym cos przy nim robił, kupiony nowy w salonie,uwaga ... pasek rozrządu wymieniłem po raz pierwszy po 20 latach ,nie do zdarcia.

Silnik 1.6 16V MPI dodano: 27.11.2020

Potwierdzam awarie cewek, lambdy i przepustnicy. Przebieg 150 tys. autentyczny (auto z polskiego salonu): Cewki wymieniane kilka razy, lambda raz, przepustnica była czyszczona. Spalanie raczej wysokie. Nie potwierdzam zamarzania odmy, auto stoi na powietrzu i nie bylo takiego przypadku.

Silnik 2.0 E 8V 115KM (ABK/AAD) dodano: 26.11.2020

Miałem ten silnik w fabii 1 i zrobiłem nim +- 100tys (170-270tys). Po 5tys zamontowałem gaz. Jeździło się fajnie, ale przez cały ten czas wolne obroty delikatnie falowały. Do tego wieczny check engine sonda lambda 1 - sonda lambda 2 - katalizator. Wymieniłem wszystko łącznie z sondami bosha i po chwili check wrócił. Do tego na wymianę kupowałem 4l oleju + 4l na dolweki co dawało 0,2-0,3l zużycia na 1000km. Przez cały ten przebieg oleju zużywał tak samo. Silnik fajnie szedł z dołu, można było jeździć prawie jak dieslem. Spalanie przy jeździe bardzo eko 7,5l gazu, przy normalnej jeździe 8,5-10l, autostrada 160 + obciążenie i klima 13l.

Silnik 1.6 16V K4M dodano: 24.11.2020

Silnik do spokojnej jazdy, awaria czujnika położenia wału po przebiegu 180000 km. Silnik uważam za bezawaryjny, na gazie przejechałem 80000 km bez problemów . Olej i filtry wymieniam co 12000km.

Silnik 1.3 8V Duratec 60KM (RoCam) dodano: 23.11.2020

Mam Fieścinkę z silnikiem 1.3 60KM od roku i narazie jest bezproblemowa. Gdy ją kupiłem wymieniłem tylko przednie zawieszenie i to na tyle z wymian. Założyłem gaz do niej przy 118 tys km i zrobiłem 15 tys km tylko na gazie. Różnica miedz PB a LPG jest nie wyczuwalna. Jazda na gazie takim silnikiem stała się tania jak barszcz, gdzie średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 7 l/100km (średnia z przebytych 15tys km). Do utrzymywania stałej prędkości jest ok ale jeżeli chodzi o wyprzedzanie to trzeba pokręcić silnik na wyższych obrotach aby w miarę żwawo wykonać manewr.

Silnik 1.8 20V MPI 125KM dodano: 22.11.2020

Silnik bardzo dobry, idioto-odporny. Sprawy eksploatacyjne ogarniać na czas i odwdzięczy się bezawaryjnym użytkowaniem. Po jakimś czasie 125KM zaczyna być mało.

Wybierz najlepszy typ silnika

TSI
zagłosuj
T-Jet
zagłosuj
THP
zagłosuj
TCe
zagłosuj
EDIT
zagłosuj
EcoBoost
zagłosuj
i-VTEC
zagłosuj
GDI
zagłosuj
SkyActiv-G
zagłosuj
MIVEC
zagłosuj
DIG-T
zagłosuj
VVT-i
zagłosuj
Suma głosów: 6887